ELS ALUMNES DE LA CLASSE DEL FLAIX APRENEN LA IMPORTÀNCIA DE TENIR UNA BONA HIGIENE POSTURAL

El passat dilluns dia 30, els alumnes de la classe del Flaix van realitzar un taller d’higiene postural l’objectiu del qual va ser conscienciar als alumnes sobre la importància de mantenir una bona higiene postural.

La dinamitzadora d’aquest taller va ser la Marta Morató, fisioterapeuta de l’Equip d’Atenció Psicopedagògica del Baix Llobregat.

En l’actualitat, amb l’augment de l’ús de dispositius electrònics i el temps que passem davant les pantalles, és crucial prendre consciència del paper que juga una correcta postura en la prevenció de problemes de salut a llarg termini.

Quan els alumnes adopten una posició correcta, es redueix la pressió sobre les vèrtebres i els discs intervertebrals, evitant potencials lesions i malestars. L’esquena és com una estructura delicada que suporta tot el pes del nostre cos, i una postura inadequada pot tenir repercussions en la salut a llarg termini.

En el taller d’higiene postural, els alumnes de la classe del Flaix van aprendre moltes coses:

• Donat que sovint passem moltes estones asseguts, cal saber com seure correctament. La taula de treball ha de tenir una alçada  adequada i les cames han de formar un angle de 90 graus amb l’esquena sempre recolzada al respatller de la nostra cadira.
    • Els alumnes de cinquè van aprendre que la millor manera de dormir és de costat amb les cames lleugerament flexionades cap al pit. Aquesta postura redueix la pressió sobre la columna vertebral. S’ha d’evitar dormir de cara avall donat que això pot posar tensió a la columna vertebral i al coll.
    • La motxilla que portem ha d’estar ajustada correctament i  el pes ha d’estar distribuït de manera uniforme per evitar una càrrega excessiva en una sola zona de l’esquena. Els alumnes de cinquè  van estar calculant en funció del seu pes i el de la seva motxilla si aquesta tenia un pes per sobre del que és recomanable. Aquí us deixem la fórmula per calcular el percentatge de pes que podem portar a sobre.
      • Fórmula: Pes corporal x 0,1=pes màxim de la motxilla
    • Quan hem d’aixecar objectes pesats, els alumnes de la classe del Flaix van aprendre que és millor flexionar les cames i utilitzar els músculs de les cames per aixecar la càrrega. Hem de mantenir  els objectes que estem transportant el més a prop possible del cos per evitar que l’esquena pateixi més del que toca.
    • Caminar amb l’esquena recta, no és tan fàcil com sembla. Els alumnes de cinquè van realitzar un petit recorregut amb un objecte sobre el cap de manera que aquest no caigués. És important mirar cap endavant en lloc de cap a terra, s’han de mantenir les espatlles rectes evitant  encorbar-nos cap endavant o cap enrere.

A través d’aquests petits canvis en els nostres hàbits diaris, podem evitar possibles dolors d’esquena. Haver fet aquest taller d’higiene postural ens ha ajudat a prendre consciència sobre la importància de cuidar la nostra esquena ja des de ben jovenets.