Tal com s’indica en la guia d’elaboració de la diagnosi, hi ha diferents formes possibles per realitzar aquesta diagnosi: anàlisi dels indicadors de centre, realització d’enquestes a la comunitat escolar, entrevistes, observacions, ús de la rúbrica del pla TAC, de l’eina SELFIE, etc. Totes aquestes tècniques ens proporcionen molta informació. Cal destacar que a l’EDC només s’hi han d’incloure les conclusions argumentades de la diagnosi, que permetin entendre la selecció dels objectius.
Punts Forts | |
A1 | Al centre comptem amb una estratègia digital |
C1 | Al centre la infraestructura digital recolza l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals. |
C8 | Al centre hi ha dispositius digitals que són propietat del centre i que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita. |
E1 | El professorat de l’escola cerca recursos educatius en línia. |
E3 | El professorat del nostre centre empra el Moodle amb l’alumnat. |
E4 | El professorat utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu. |
H1 | L’alumnat aprèn a actuar de forma segura a internet. |
Punts Febles | |
A4 OP | Al centre el professorat li manca temps per explorar com millorar el seu mètode d’ensenyament amb tecnologies digitals. |
B3 | Al nostre centre utilitzem poc les tecnologies digitals per col·laborar amb altres organitzacions. |
G7 OP | Falta ajuda al professorat per utilitzar tecnologies digitals per a finalitats d’avaluació. |
H15 | Al centre ha de rebre suport especialitzat per resoldre incidències tècniques. |
Aspectes a millorar | |
B3 | Utilitzar les tecnologies digitals per col·laborar amb altres organitzacions. |
C10 OP | L’alumnat pot endur-se dispositius portàtils a casa quan és necessari. |
G3 | Poc ús de les tecnologies per retroalimentar a l’alumnat. |
Un cop analitzades les enquestes de competència docents vers la competència digital, el resultat del Selfie i entrevistes amb diferents famílies, s’han acordat una sèrie d’objectius a assolir.