Espai manipulatiu

La manipulació és una part fonamental el desenvolupament dels infants. A través d’ella exploren el seu entorn i poden anar creant diferents connexions entre el nou coneixement i el que ja tenia.  Durant la seva realització estimulen la seva curiositat, fomenten la creativitat i la imaginació tot afavorint la concentració i la relació amb els altres nens i nenes. Per aquest motiu a l’etapa d’infantil esdevé un moment important que cal tenir present al llarg del seu dia a dia que els permetrà anar creant les bases per futurs aprenentatges. 

 

SER LLIURES, ELS DRETS DELS INFANTS 

En la nostra classe, el Carles de l’Associació Irenia va fer una xerrada  interessant sobre els drets dels nens. Ens va fer pensar i veure que, avui en  dia, encara hi ha nens que no tenen aquests drets importants. 

Tristament, en molts llocs del món, hi ha nens que no reben els seus drets  més bàsics. Però quan treballem junts per assegurar-nos que tots els nens  puguin tenir els mateixos drets, estem ajudant a construir un món millor per  a tothom. 

El Carles també ens va dir que és essencial protegir i promoure els drets  dels nens. Això és com una inversió en el bé de tota la societat. Som com  una gran família global i protegir els drets dels nens és una responsabilitat  que ens pertoca a tots. És com cuidar de la nostra família gran i assegurar nos que tots els membres tinguin el que necessiten per créixer i ser feliços. 

Després de l’explicació inicial, vam jugar a un joc semblant a l’oca, però  sobre els drets dels nens. Ens vam agrupar en parelles i cada parella va  jugar amb una altra. A cada parella li van donar un full amb instruccions  

sobre com jugar quan arribessin a les caselles negres. Una parella havia de  seguir les regles com si fossin nens amb drets i l’altra com si fossin nens  sense drets. 

Amb aquest joc vam veure les diferències entre tenir i no tenir drets. Les  parelles que representaven als nens amb drets podien moure’s pel tauler  fàcilment, mostrant els avantatges i les oportunitats que tenen a la vida  real. Al contrari, aquells que representaven als nens sense drets tenien  restriccions en els seus moviments, simbolitzant els problemes que molts  nens en diferents llocs del món experimenten. 

Amb aquesta activitat vam poder entendre de manera pràctica perquè és  important que tots els nens tinguin igualtat d’oportunitats i accés als seus  drets fonamentals. El joc ens va ajudar a veure les diferències de manera  clara i a comprendre millor els desafiaments que alguns nens han de superar  a causa de la manca de drets.

Consell Escolar

Benvolgudes famílies,
El passat dimecres 13 de desembre vam dur a terme el consell escolar constitutiu, resultant de les passades eleccions.
Així mateix, es va aprofitar per aprovar l’acta anterior i diferents modificacions de pressupost.

Galetes a 6è

Ara que s’acosten les vacances de Nadal, els nens i nenes de 6è hem decidit fer unes galetes per compartir. Per fer-ho, hem hagut de treballar el text instructiu, concretament la recepta, les unitats, els canvis d’unitat i les mesures equivalents

Primer de tot, vam haver de buscar una recepta de galetes sense ou en castellà. Un cop vam tenir la recepta resumida, les unitats canviades segons les nostres necessitats i traduïda al català. L’Ana, va portar tots els ingredients. Nosaltres vam aportar els materials, com ara els bols, les culleres, les espàtula, etc.

Quan vam tenir tots els ingredients i els materials, vam començar a preparar les galetes. Vam seguir la recepta pas a pas i vam treballar molt de valent. Quan vam tenir la massa preparada, vam fer les galetes amb motlles diferents.

Finalment, vam poder coure les galetes a la cuina de l’escola. Quan van estar cuites, vam començar a decorar-les. Les galetes han quedat boníssimes. Les hem decorat amb molta cura i queden molt boniques.

Estem molt contents i contentes  amb el resultat. Hem après molt sobre el text instructiu i hem passat una bona estona treballant en equip.

DEBATENT LA HISTÒRIA: Una porta cap al passat

Aquest primer trimestre a la classe del Flaix, hem estat treballant alguns esdeveniments del passat com ara el Descobriment d’Amèrica o la Revolució Industrial.

Una manera d’apropar-nos a aquests moments és a través de la pràctica del debat històric on els alumnes es posen a la pell dels personatges d’una època passada.

A través d’aquesta metodologia, els alumnes no només adquireixen coneixements sobre fets històrics sinó que també desenvolupen habilitats importants com la recerca, l’argumentació o la comprensió empàtica.

Així doncs, alguns alumnes han hagut de defensar el descobriment d’Amèrica des de la perspectiva dels descobridors, argumentant les seves intencions d’explorar i expandir horitzons. Al mateix temps, altres han representat els interessos dels indígenes, amb l’objectiu de preservar la seva terra i cultura. Aquest enfocament permet als alumnes comprendre les tensions i complexitats d’aquell moment històric mentre assumeixen diferents punts de vista.

D’un mode similar, els debats sobre la Revolució Industrial han ofert als alumnes l’oportunitat d’entendre els conflictes socials i econòmics d’aquella època. Mitjançant aquesta simulació, alguns alumnes van estar representant el paper dels burgesos, defensant l’expansió industrial com a motor de progrés i riquesa. En contrast, altres es van posar a la pell de la classe obrera, destacant les condicions laborals precàries i la necessitat de reformes socials. 

Aquesta activitat no només aprofundeix en la comprensió dels esdeveniments històrics, sinó que també fomenta la reflexió crítica sobre les conseqüències de les decisions preses en aquell moment.

30 Novembre. Dia Internacional de les Ciutats Educadores.

L’alumnat de 5è de l’escola, ha estat el grup encarregat per representar Molins de Rei en el Dia Internacional de la Ciutat Educadora.

Molins de Rei forma part de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores, que té com a finalitat la construcció de comunitat i d’una ciutadania lliure, responsable i solidària, capaç de conviure en la diferència, de solucionar pacíficament els seus conflictes i de treballar pel “bé comú”; una ciutadania conscient dels reptes que afronta actualment la humanitat i amb coneixements i habilitats que li permeten de fer-se corresponsable de la cerca de solucions que exigeix el moment històric que vivim.

Podeu veure la notícia publicada per l’Ajuntament de Molins de Rei en aquest enllaç