ESPAIS  D’APRENENTATGE A P3

Durant el segon trimestre hem continuat treballant amb els espais d’aprenentatge, una metodologia activa que permet que els infants siguin cada cop més autònoms. L’alumnat participa d’una manera més activa, constructiva i creativa del seu aprenentatge escolar i de creixement com a persona.

El treball mitjançant els espais d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir aprenentatges significatius i funcionals.

A l’espai matemàtic hem treballat seriacions, robòtica, numeració, geometria (2D i 3D), lògica, seqüències temporals, mesura…

A l’espai de llengua hem realitzat diferents activitats sobre el nom propi i el nom dels companys/es,  vocabulari de l’hivern, de carnaval i animals de granja, confegir paraules properes… diferents propostes per descobrir el codi escrit.

L’espai de motricitat fina ha estat clau per potenciar el treball de la pinça i la musculatura de la mà (pinces, plastilina, esquinçar paper, repassar…).

Hem pogut reproduir situacions quotidianes potenciant la creativitat  a l’espai de joc simbòlic i hem treballat vocabulari bàsic del animals en general i de la granja en concret (amb els pollets) així com també de les disfresses.

A l’espai de construcció hem realitzat construccions amb fustetes, altres jocs i també hem fet construccions creatives de carnaval.

Hem acabat amb unes propostes de Pasqua: variades, motivadores i molt engrescadores.

Els materials de cada espai han estat relacionats amb diferents temàtiques: hivern, nom de la classe (pollets), carnaval i Pasqua.

Ens ho hem passat molt bé!

DIARI SETMANAL