Pla mòbils.edu a l’àrea d’Educació Física

Aquest és el primer any de l’aplicació al centre del Pla mòbils.edu. Tot el professorat creiem que la introducció dels dispositius mòbils pot incidir en la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les diverses àrees curriculars.

L’ús de les tecnologies digitals augmenta la motivació i fomenta el treball cooperatiu i col·laboratiu de tot l’alumnat.

La competència digital s’ha de treballar des de totes les àrees del currículum.

Durant aquest any estem utilitzant les tàblets a les classes d’educació física.  L’alumnat fa  anar d’aquests dispositius per treballar el següent:

Cronòmetre

L’alumnat que fa les funcions de jutge anotador, gestiona els registres de temps amb el cronòmetre de la tàblet en les curses de velocitat contrarellotge. Cada corredor/a en finalitzar la cursa, sap el temps de manera precisa i el seu lloc provisional en la classificació.

Gravar en vídeo la cursa

La millor manera per millorar, és veure el propi alumnat la seva cursa, veu el que ha fet bé i de seguida s’adona del que pot millorar.

Foto finish

En les curses de velocitat, ja no hi ha discussió possible. Tot i així vam haver de fer “vídeo finish”  ja que fer la foto costava molt.

Comptador de temps

En les curses de resistència, vam fer servir la tàblet amb un cronòmetre amb compte endarrere per saber el temps que els quedava i regular millor l’esforç.

Marcador electrònic

En la lligueta de bàsquet mentre dos equips s’enfronten el tercer equip fa de taula anotadora i utilitza un marcador electrònic per gestionar el temps i els punts del partit. Fer de jutge de taula no és una feina fàcil…