Tertúlies dialògiques literàries

El dimecres 3 de març ens han visitat tres persones de l’equip docent del CFA Carme Karr i hem pogut compartir amb elles una de les nostres sessions de Tertúlia Dialògica Literària.

En aquesta ocasió l’activitat s’ha realitzat amb l’alumnat de GES del MR3 i el cert és que ha estat un moment molt especial. En primer lloc, perquè els vuit alumnes que han participat s’han sentit molt còmodes i també, perquè no dir-ho, força orgullosos de saber que allò que succeeix entre les quatre parets d’una aula de mòdul pot arribar a interessar al professorat d’altres escoles. En segon lloc, perquè el text escollit (“La desesperación de la vida” de Charles Baudelaire) no ha deixat indiferent a ningú i ha generat un debat d’allò més interessant.

Malgrat es tracta d’un text de prosa poètica molt breu, el cert és que ha donat peu a unes aportacions d’allò més fructíferes. El pas del temps, la soledat de la gent de la tercera edat, la dificultat d’acceptar la dependència a mida que ens fem grans i la cura dels nostres familiars en els diferents països són alguns dels temes que els alumnes han volgut posar damunt la taula i així hem pogut contrastar idees i enriquir-nos de les diferents opinions.

Més enllà de fomentar la comprensió lectora i l’expressió oral, més enllà de millorar l’ortografia o ampliar el vocabulari, hem constatat un cop més com les tertúlies ens ofereixen l’oportunitat de treballar un munt d’aspectes que considerem essencials però que de vegades queden relegats a un segon pla, com el respecte a la diversitat, l’acceptació d’opinions contràries a les nostres, l’apropament a les experiències personals de la resta de companys i la constatació de que la lectura i reflexió compartides poden convertir unes poques línies en una magnífica excusa per conèixer i valorar les persones que tenim davant i amb les que compartim el nostre dia a dia.

Sovint una mirada externa ens fa apreciar allò que fem i que no sempre sabem identificar o valorar i és per això que voldríem agrair a les nostres companyes del Carme Karr els seus comentaris i les seves reflexions sobre aquesta activitat, el seu interès sincer pel nostre treball i també el seu desig de col·laborar per tal que les nostres escoles millorin any rere any.

AQUEST és l’article que el Carme Karr han publicat a la seva pàgina web.