3 a 6 anys – Educació Infantil
Considerem que l’infant és lliure per decidir en cada moment què vol fer i que té la capacitat per desenvolupar i superar els seus reptes. Amb suficient autonomia per resoldre situacions del dia a dia i amb multitud de llenguatges per expressar-se. Els infants troben a l’escola, diverses situacions de relació tant amb altres infants, amb els adults, els espais i els materials.
L’infant és competent, experimenta el món, se sent part d’ell des que neix, ple de curiositat i amb habilitat de comunicar-se des de l’inici de la seva vida. És protagonista del seu propi aprenentatge. Per això, l’escola li ofereix situacions educatives i de relació que afavoreixen el desenvolupament de tot el seu potencial.
La nostra escola és un lloc obert on els protagonistes: infants , mestres i famílies comparteixen les seves vivències. És un espai que permet potenciar el desenvolupament cognitiu, emocional, psicomotor i expressiu dels infants a través dels seus sentits. Promou els drets i les potencialitats de relació, autonomia, creativitat i aprenentatge dels infants.
Treballem a partir de l’experimentació i la manipulació, ja que a partir de les vivències és com millor adquireixen el coneixement. Apostem per un aprenentatge significatiu i funcional adaptat a la diversitat de l’alumnat. Tot això ho aconseguim mitjançant racons, desdoblaments de grups i grups flexibles, respectant la individualitat de cada infant i el seu procés maduratiu.
Al mateix temps potenciem la convivència entre infants de diferents edats a partir de tallers intercicles, celebració de festes, sortides, colònies, etc.
Creiem en el treball comú entre la família i l’escola, per la qual cosa vetllem per la col·laboració i participació de les famílies, tot compartint diferents moments de la vida escolar.