COM JA SABEU AQUEST CURS A P5 ESTEM ESTUDIAM GEOMETRIA, PERÒ AMB LA MATEIXA FILOSOFIA DE SEMPRE: DE FORMA CONSTRUCTIVISTA, MANIPULANT, I VIVENCIAL.
HEM COMENÇAT AQUEST PROJECTE DEMANANT OBJECTES AMB FORMA GEOMÈTRICA, A PARTIR D’UNA NOTA A LES FAMÍLIES. COM SEMPRE, LA VOSTRA COL·LABORACIÓ HA SIGUT FANTÀSTICA. DESPRÉS, A PARTIR DEL JOC LLIURE, ELS NENS HAN EXPERIMENTAT AMB AQUESTS COSSOS GEOMÈTRICS. HAN JUGAT, HAN OBSERVAT, I “INVOLUNTÀRIAMENT” HAN CONEGUT LES SEVES PROPIETATS.
DESPRÉS D’AQUESTA PRIMERA APROXIMACIÓ DONEM PARAULES A TOT ALLÒ QUE HAN OBSERVAT. ÈS A DIR, DIEM CARACTERÍSTIAQUES, POSEM NOM ALS DIFERENTS COSSOS GEOMETRICS I, EN DEFINITIVA, DESCOBRIM LES SEVES PROPIETATS. SI TENEN CARES, QUANTES, SI SÓN PLANES O REDONES, SI TENEN VERTEX, SI RODOLEN, O RELLISQUEN….
AMB AQUEST PLANTEJAMENT VOLEM CONÈIXER LES PRINCIPALS FIGURES GEOMETRIQUES QUE SÓN: EL CUB, EL CICINDRE, L’ESFERA I LA PIRAMIDE. I TOT ALLÒ, DE FORMA LÚDICA I MATEMÀTICA