Parlar, llegir i escriure competencialment són eixos fonamentals per l’aprenentatge global, la comunicació i la comprensió de tot el coneixement. És per això, que la nostra escola aplica el Pla de l’Impuls de la llengua sota la direcció i suport del Departament d’Ensenyament . Aquest pla permet als mestres conèixer i aplicar metodologies actives a través de les quals els nostres alumnes assoleixen un alt nivell de competències lingüístiques fonamentals.
Alguns exemples de les activitats que s’estan portant a terme són la lectura en parelles, l’escriptura funcional, la llibreta d’escriptura, l’exposició oral individual i en grup….
Com a reconeixement dels excel•lents resultats en aquest àmbit escolar, el curs passat la nostra escola va ser seleccionada com a finalista del Premi d’Enseyament del Cercle d’Economia de Catalunya.
Padrins de lectura
Els nens i nenes de cicle superior ajuden als infants de P5 a llegir i gaudir de la lectura mitjançant l’apadrinament. A cada nen/a de cicle superior se’l assigna un alumne/a de P5 (el fillol/a) i cada 15 dies, fan lectura en parella o els més grans els llegeixen un conte (el plaer d’escoltar una història). L’activitat serveix per fomentar el gust per la lectura des de petits i establir vincles entre els més grans i els més petits de l’escola.
Bibliopati
Tutoria de lectura i escriptura
En petits grups es porta a terme un treball de les competències bàsiques de lectura i d’escriptura de manera personalitzada amb cada alumne/a. Es parteix d’una autoavaluació i es van treballant de manera individualitzada.
Pla d’ortografia efectiva
Al llarg de l’educació Primària es fa un treball de detecció d’errades ortogràfiques i de la potenciació d’una escriptura correcta a través de diferents estratègies com:
– El treball de la memòria visual
– El treball de lèxic i vocabulari bàsic per centres d’interès
– L’autoavaluació del propi alumne/a i tècniques sistemàtiques per corregir errades i faltes ortogràfiques individuals<
– Algunes activitats basades en la metodologia d’Alexandre Galí per a detectar i millorar les errades més comuns.
– Activitats basades en PNL (Programació Neurolingüística)
A través d’aquest Pla es pretén millorar l’escriptura en general i la correcció ortogràfica en particular.