5. Contextualització

L’anàlisi de context  pretén fer un estudi breu d’alguns elements contextuals que puguin donar pistes per enfocar i orientar les prioritats educatives del centre juntament amb altres paràmetres pedagògics i legals.

a- Context geogràfic:

L’Escola està situada a Vila-seca, un poble ben comunicat i proper a moltes poblacions importants com Tarragona, Reus, Salou, Cambrils…  Aquest municipi compta amb molta diversitat de serveis i un ajuntament que col·labora de manera activa amb l’escola.

Algunes d’aquestes poblacions tenen patrimoni força interessant per visitar i relacionat amb el currículum escolar com:

–          Tarragona (Tàrraco romana, monuments, serveis, espais naturals…)

–          Reus (Modernisme i serveis)

–          Prades  (Serralada interès natural).

–          Delta de l’Ebre (Gran interès natural).

–          Port Aventura (Centre lúdic i important font de llocs de treball)

–          Complex químic (Pla SEQTA).

–          Salou,  Cambrils (Mar Mediterrània)

b- Recursos de l’entorn proper:

El centre està ben situat, al casc antic, tot i que aquest fet fa que sigui difícil l’aparcament en hores punta. Té molts serveis a poca distància, la qual cosa permet fer-ne ús de manera fàcil i sostenible. Les institucions i  serveis amb els que s’ha establert connexió en els darrers anys han estat:

–          L’Ajuntament

–          La Biblioteca Municipal

–          L’Auditori i Conservatori Municipal

–          El Celler Municipal

–          El Pavelló d’Esports

–          El Mercat Municipal.

–          La Residència de la 3a. edat

–          La Policia Local i els Mossos d’Esquadra.

–          El Centre de Salut

–          L’escola de bàsquet, natació…

–          Espais naturals (Torre d’en Dolça).

–          Platja de la Pineda

–          Altres escoles d’Educació Primària i instituts d’Educació Secundària.

El municipi compta també amb una bona xarxa de transports públics (ferrocarril, autobús…). Els comerços del barri cooperen amb l’escola.

 c- Context Administratiu i Legal:

És una escola pública pertanyent al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; per tant, depèn administrativament de la normativa dictada pel Departament. És finançada amb els pressupostos de la Generalitat de Catalunya. A més, es reben subvencions puntuals de l’Ajuntament del municipi, el qual és el responsable del manteniment de l’edifici escolar i d’altres institucions (Consell Comarcal, Diputació…). La nostra escola té dues línies per cada nivell del segon cicle d’Educació infantil i de tota Educació Primària.

d- Context de centre (recursos, instal·lacions, plantilla…)

És un centre de 2 línies amb un total de plantilla de 30 mestres (8 mestres d’educació infantil, 14 mestres d’educació Primària (4 dels quals amb perfils/diversitat, anglès i noves tecnologies), 3 especialistes d’educació especial, 2 d’educació física, 1 música, 3 anglès)

És un centre que consta de molts i diversos espais descrits a l’apartat d’instal·lacions.

És un centre que compta amb diversos recursos digitals com  pissarres digitals, ordinadors portàtils, tauletes, àula de noves tecnologies.. (veure anàlisi TAC)

S’utilitzen sovint les comunicacions digitals a través de la web, la revista escolar i xarxes socials.