2. Tallers internivells a Ed. Primària

L’alumnat d’Educació Primària realitza tallers internivells de diferents temàtiques a les tardes. A través de preguntes d’interès científic i d’experimentació, els infants van aprenent competències científiques, lingüístiques i socials. En grups cooperatius d’alumnat de diferents nivells es van realitzant les activitats del tallers i construint diverses respostes als enigmes plantejats.

La temàtica dels tallers és diversa. Alguns exemples dels tallers desenvolupats tenen a veure amb temàtiques com El nostre cor batega sempre igual?, Com són els peixos per dintre?, Té màgia la llum?, Com funcionen els imants? Com podem evitar la contaminació dels plàstics?, Com puc tenir més força?, els quals permeten observar un peix, aprendre a controlar las pulsacions del cor humà, descobrir efectes lumínics, entendre com funcionen els camps magnètics, tenir cura del medi ambient o moure objectes amb l’ajuda de palanques.

Aquests tallers internivells són una estratègia metodològica que permet treballar de manera competencial, a través de l’aprenentatge entre iguals. L’alumnat aprèn de manera motivadora i construint els seus propis coneixements. Aquests queden més consolidats i relacionats de manera pràctica amb l’entorn de la vida quotidiana.

Taller de com podem evitar la contaminació amb plàstics

Taller dels efectes de la llum

Taller de conèixer l’anatomia dels éssers que viuen al mar

Taller d’aprenentatge i descoberta de la palanca