Job Shadowing a Itàlia

La setmana del 17 al 21 d’abril, tres mestres de la nostra escola, Jordina, Melania i Inma, van visitar un centre educatiu a Torre del Greco, una ciutat costanera prop de Nàpols, Itàlia. Aquesta visita ha estat una oportunitat única per aprendre de primera mà com és el sistema educatiu a un país proper, però diferent del nostre i compartir idees amb altres professionals de l’educació.

En arribar al centre Comprehensive School “Don Bosco – F. D’Assisi”, van quedar impressionades per la seva situació privilegiada, amb vistes al Vesuvi i a l’illa de Capri al mar Mediterrani. Durant la setmana, les mestres han tingut la possibilitat de participar en pràctiques educatives enfocades a l’ús d’eines digitals i a la inclusió de tot l’alumnat, treballant la cohesió d’equip i la pertinença a la comunitat educativa.

Algunes de les activitats que han desenvolupat al centre han estat:

Ús de Scratch per fomentar la consciència sobre la importància del medi ambient.
Taller d’art per elaborar camafeus, joies típiques de la zona tallades amb relleu.
Teatre i dramatitzacions com a eina d’expressió.
Eines digitals per introduir-se en el llenguatge computacional.
Concert musical amb pianos.
Experimentació al laboratori amb microscopis.
Aula multisensorial per treballar les emocions i la importància de la comunicació.
Ús de tauletes i ordinadors per accedir a l’aprenentatge.
Presentacions en altres llengües sobre la seva cultura.

Ha estat una experiència emocionant participar en totes aquestes activitats, ja que tant l’alumnat com el professorat han transmès la seva passió per aprendre i ensenyar. A més, han acollit les mestres amb moltíssima amabilitat, fent-les sentir com a casa.

Aquests aprenentatges han estat compartits amb la resta del claustre per veure quines d’aquestes accions poden ser aplicades al nostre centre.