EL MISTERI DEL PEIX POL

Aquesta setmana hem hagut de resoldre un misteri a la classe dels vampirs.

Amb l’excusa de la desaparició del nostre peix, el peix Pol, i que aquest curs a P5 fem el projecte de vincles: SOM PERIODISTES, van iniciar una investigació per resoldre el misteri del peix Pol.

Així, i a partir d’aquesta situació real, motivant i molt significativa i important per als nens, la classe vam a haver d’organizar-nos per trobar informació del cas i resoldre el misteri.

El primer que vam fer va ser organitzar-se en equips. La funció de cada equip era entrevistar a una persona del cole per tal trobar alguna informació que ens donés pistes. Així, cada equip va decidir a qui volia entrevistar. Després van pensar quines preguntes volien fer i finalment van escriure-les en un full.

A la tarda amb les preguntes en mà i amb tota la il•lusió i emoció que envaïa a cada nen/a, cada equip va entrevistar al seu mestre. Tots els equips van escoltar molt atentament el que li explicaven i amb la informació i les pistes que van descobrir ho van comunicar a la resta de companys.

A final, i segons les proves, un gat s’ha menjat al peix Pol.

Amb tota aquesta “investigació” s’han treballat les següents continguts i capacitats:
• El treball en equip i el que allò suposa: saber escoltar, parlar, cedir, negociar, col•laborar….
• Les entrevistes, com a tipus de text.
• La formulació de preguntes per aconseguir una informació
• Escriure per recordar les preguntes
• Ser capaç de llegir, preguntar i desenvolupar el rol d’entrevistador davant de persones reals, adultes i per un fi concret
• Treure conclusions a partir d’informacions.
• Reconstruir una història a partir de informacions diverses.
• Resoldre un misteri real i en equip.

No cal dir que a partir d’aquesta situació els nens han après moltíssimes coses a partir de la motivació, l’interès per solucionar un problema, de manera molt significativa, divertida i real.
Com podreu imaginar ens ho hem passat genial!!!! I sinó mioreu les fotos….