“L’aigua no cau del cel”. Celebrem la 5ena Setmana de la Natura/Bio a l’escola

“L’aigua no cau del cel” ha estat el lema d’aquest a 5ena Setmana de la Natura/Bio que s’ha celebrat a l’escola Martí Poch del 16 al 20 d’octubre. Una setmana per dinamitzar les accions d’escola verda i conèixer la producció agroalimentària i l’alimentació ecològiques.

Al llarg d’aquests dies s’han realitzat sortides, propostes, visites d’experts locals, tallers artístics i animacions lectores per conscienciar els més petits de la cura del planeta.

Tot l’alumnat de primària de l’escola vam visitar el dipòsit de la Cometa. Allà, ens han rebut l’alcalde de l’Espluga, Josep Maria Vidal, i la regidora d’Educació, Anna Garcia. Ens han explicat els problemes de sequera que arrossega el municipi des de fa més d’un any, com funcionen les instal·lacions i també tota la xarxa d’aigua del poble. Mentre hi érem, han arribat dos camions que cada dia aporten aigua al poble.

Part de l’alumnat i mestres de l’escola han rebut visites de familiars i experts locals relacionats amb l’alimentació i producció ecològica. És saludable el pa que mengem avui? Quines característiques tenen els diferents tipus de pa? El Gerard Griñó propietari del forn de pa “Cal Tullet” ens ho van explicar molt bé. El Salvi Sánchez, pare de l’escola i productor de l’oli ecològic “La Sinoga”, ens va explicar com s’elabora l’oli, les diferències entre els diferents olis d’oliva i ens va ensenyar a distingir les etiquetes dels productes ecològics i de proximitat. Ens va visitar el Dídac Espasa de Tòfona de la Conca, pare de l’escola i la tercera generació dedicada a aquest món. Ell ens va parlar de la tòfona i ens va transmetre bons consells per anar a buscar bolets al bosc. Els més grans de l’escola també van rebre la visita de la Núria Aparicio, cuinera de l’escola, que ens va explicar d’on venen els aliments que consumim al menjador, ecològics i de proximitat, i ens va parlar del malbaratament alimentari i de la importància de menjar-se tot el que hi ha al plat.

Destaquem la visita al Museu de la Vida Rural, la visita a la Floristeria Civiflor, i també i les visites a diversos horts dels avis i àvies del Biel, la Gal.la i la Birgit i el Gruifré. També es van dur a terme experiments amb elements naturals, tallers de reciclatge, l’observació i cura dels jardinets de l’escola tot plantant i identificant espècies. També en llengua anglesa es va treballar la proposta Bio Food and Art in English i les sessions de biblioteca es van dedicar a la lectura de llibres i àlbums relacionats amb la temàtica com “La Greta i els gegants” , “Cullereta” i  “Goteta” entre altres.

Per concloure la setmana es va portar a terme una proposta artística a l’hort de l’escola que representa el que està passant al municipi entorn la sequera. Finalment cada infant s’emportava un buf de la setmana bio i el tríptic informatiu amb les 10 raons per consumir aliments ecològics de proximitat.

La celebració de la Setmana de la Natura / Bio a l’escola ha estat orientada a desenvolupar les competències curriculars bàsiques pròpies de cada etapa. Ha estat una setmana que ha aportat a la comunitat educativa moltes oportunitats d’aprenentatge, treball i reflexió.

“Cuida allò que menges, menja allò que et cuida”
Bo per a tu. Vetlla per la salut dels qui estimes
Bo per a tothom. Contribueix al progrés de la societat on vius
Bo per al planeta. Protegeix el medi ambient i el nostre futur.