Família

En aquest espai trobareu informació, orientacions i recursos que us poden ser d’utilitat en la vostra tasca educativa a cada una de les etapes evolutives dels vostres fills.

AVUI TINC TUTORIA

1. “Donar importància a la tutoria és molt important. D’un bon funcionament del triangle alumne-família-tutor en surten, gairebé sempre, bons resultats escolars ”.

2. “Tinguem clar, per la part que ens toca, que tenim un referent a l’escola, algú a qui dirigir-nos sempre que vulguem: el tutor/a. El tutor, per part seva, sap també que ens té com a referents per tot allò que necessiti parlar del nostre fill”.

3. “La tutoria no treballa només els resultats acadèmics dels nostres fills. També presta atenció al seu comportament, al seu benestar, a la seva adaptació al grup…”

4. “Els nostres fills tenen 1 hora de tutoria setmanal en grup però, més enllà d’això, reben una atenció tutorial personalitzada cada dia, a cada moment.”

5. “En l’hora setmanal de tutoria de grup s’hi treballen temes diversos: resolució de conflictes, tècniques d’estudi o orientació, per exemple, segons el pla d’acció tutorial i la situació per la qual passa el grup”.

6. “La tutoria entre escola i família no hauria de ser només per parlar de coses que no funcionen. Per què no l’aprofitem, les famílies, per parlar amb el tutor de les possibilitats dels nostres fills i de tot allò que va bé?”.

7. “Hi ha relació directa entre implicació dels pares a l’escola i èxit escolar dels fills. Tinguem expectatives positives de l’escola, parlem-ne bé al nostre fill”.

8. “A casa podem completar i enriquir la tasca tutorial. Quan tinguem entrevistes amb el tutor, acordem amb ell com podem treballar en equip des de casa”

9. “Davant de desacords amb l’escola, no els expressem directament als fills. Parlem-ne amb el centre educatiu”.

Enllaços d’interés:

Hàbits saludables