Secció esportiva. PCEE

L’escola des del curs 2007/2008 forma part de Pla català de l’esport i participa en l’organització i realització del programa d’activitats del Pla Català “Esport a l’Escola”. Per aquest motiu s’ha creat una Secció esportiva escolar, per tal d’obtenir el reconeixement i inscripció al Registre d’entitats esportives de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta SEE té com a objecte bàsic el foment, la organització, la coordinació i la pràctica de l’activitat física i esportiva a l’ escola , fora de l’horari lectiu, tot potenciant la dimensió educativa de l’esport. Les activitats organitzades per l’associació esportiva escolar tindrà en compte el projecte educatiu del centre.

En aquesta Secció Esportiva Escolar:

-La gestió anirà a càrrec de mestres i AFA. També es comptarà amb la col·laboració d’exalumnes o d’altres persones o entitats del municipi.
-La coordinació de les activitats serà per part d’un/a mestre/a del centre.
-L’oferta d’activitats físiques i esportives han de respondre als interessos de l’alumnat.
-Es fomentarà la col·laboració entre els centres educatius, l’ajuntament i el consell esportiu.
-En la PAC s’especificaran les activitats aprovades per a cada curs escolar.

Aquesta secció pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels nostres infants i joves.

Més concretament, podem destacar els objectius següents:

-Incrementar la participació en activitats físiques i esportives en horari no lectiu de l’alumnat dels centres educatius de primària.
-Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives, cercant la participació per damunt de la competitivitat.
-Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tots els nens i nenes a la pràctica esportiva escolar, i en especial dels nouvinguts.
-Contribuir mitjançant la pràctica esportiva a la formació en valors com la tolerància, el respecte als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de superació, l’autocrítica, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació, el treball en equip, entre d’altres.
-Fomentar la pràctica regular d’activitats físiques i esportives i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixin a un millor benestar.
-Formar joves en els valors ciutadans mitjançant la seva participació activa en la gestió de les associacions esportives escolars de nova creació.

Des de la Secció esportiva preparem un conjunt d’activitats esportives en el centre, perquè tots els alumnes puguin realitzar esports.

Cada curs us donem informació detallada dels horaris i preus de cada activitats perquè us hi pogueu inscriure.

A partir del mes de novembre comencem les activitats esportives a nivell comarcal i nacional: cros, atletisme, BTT, tennis taula. L’alumnat inscrit rebrà informació puntual dels mestres d’Educació física del centre respecte les competicions i trobades.

Els articles relacionats amb aquesta secció seran publicats a la pàgina principal de la pàgina web perquè els aneu consultant, de tota manera l’alumnat inscrits a qualsevol activitat esportiva rebrà informació sobre els temes que li corresponguin.