Miro, penso, jugo

A partir del curs 2012-2013 els alumnes de primer, s´inicien en el joc dels escacs amb el Projecte “Miro, penso i jugo”. Aquest programa el desenvolupa  tot l’aumnat de cicle inicial i cicle mitjà del centre.

És una activitat que impulsa la Universitat de Girona, la Federació Catalana d´Escacs i el Departament d’Ensenyament i en la que també participen altres centres d´arreu de Catalunya.

L’escola Martí Poch juntament amb l´AMPA ha adquirit el material necessari per a fer l´activitat: taulers, peces, tauler mural…

Aquesta activitat es duu a terme, durant una sessió setmanal de 45 minuts, les professores implicades són: Mercè Badia, Glòria Canosa i Marta Amigó.

Els objectius pedagògics d´aquest joc són molts i en destaquem:

— Fomentar valors com el respecte, l’empatia i l’autoestima.
— Aprendre a respectar el torn i “saber esperar”, resoldre els propis problemes i prendre decisions.
— Saber acceptar els propis errors i treure’n aprenentatges positius.
— Treballar les capacitats de concentració, memòria visual, atenció, càlcul mental, creativitat i imaginació, lateralitat i orientació espacial.
— Practicar estratègies de causa-efecte, tempteig, plantejament d’ hipòtesis … relacionades també amb la resolució de problemes matemàtics.
— Aprendre el moviment de les peces i les normes bàsiques del joc dels escacs.
— Millorar les habilitats lectores dels infants.

A partir del curs 2017-2018 formem part del projecte Erasmus+ Chess: black and white.

• Coordinator: Sport Club de Sassari (Italy)
  • Partners:
    Federació Catalana d’Escacs (Escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí)
    Latvian Chess Federation (Riga) (Letonia)
    Centro Social Paroquial Santos Mártires (Bragança) (Portugal)

Un projecte que realitzarem durant dos anys i on alumnes de Cicle Inicial i mestres treballarem dins d’un programa europeu basat en els escacs com a eina educativa.