Escola verda

Les Escoles Verdes són centres educatius compromesos amb la sostenibilitat que treballen per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn, per a la qual cosa fan xarxa amb altres entitats del territori. Actualment, hi ha més de 800 centres que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes.

Els objectius estratègics plantejats pels anys 2023-2027 són:

1. CURRÍCULUM:
  • Trobar noves idees per treballar l’experimentació a l’hort escolar en un context de sequera.
  • Continuar  el treball  sistemàtic dels ODS amb l’ajut de la creació d’un espai al passadís amb una capsa per cada ODS.
  • Portar a la pràctica projectes globalitzats on es treballi aspectes sostenibles com la reutilització de roba, llibres, reducció de plàstics… prenent consciència d’accions més respectuoses i responsables.
  • Potenciar l´observació d´ocells del voltant de l´escola.

2. GESTIÓ SOSTENIBLE:

• Revisar l’estalvi d’aigua ideant un sistema com l’aplicació de brides als polsadors de les aixetes.
  • Promocionar la mobilitat sostenible i evitar l’ús dels cotxes en els desplaçaments al centre.

3. IMPLICACIÓ EN L’ENTORN:

• Seguir amb el Projecte de Renaturalització del pati i adequar la zona de l´entrada principal, treure els arbres malalts i acondicionar el sol i l´espai.
  • Acondicionar l´espai de la terrassa per fer-hi activitats a l´aire lliure, observant els nius de les orenetes.

4. ORGANITZACIÓ I PARTICIPACIÓ:

• Ampliar la participació de familiars en els temes de sostenibilitat.
  • Potenciar el comitè verd de l’escola.

escolaverda