Acords de la 3a Assamblea

 3a

3ª ASSEMBLEA

DE NENS I NENES

PLA D’ACCIÓ

QUÈ FAREM EL PROPER

CURS PER MILLORAR EL

PATI ?

Reunits els representants al menjador petit posen en comú les actuacions que
cal fer d’ara en endavant per resoldre els problemes del pati.

LLISTA D’ACCIONS

Qui ho ha de fer ?

Com ho ha de fer ?

Què es necessita?

Quan ?

Recollir les joguines, no llençar-les a les plantes ni als bassals. Tots els nens i nenes. Quan acaben de jugar han de guardar les joguines al seu lloc. El senyal que hem fet per recordar-ho. Sempre. Penjar el cartell al setembre.
Tenir cura de les plantes: podar-les, plantar-ne de noves, regar-les… Tots els nens i nenes de l’escola, els mestres, els pares, els avis , els cangurs…L’Ajuntament i l’escola de jardineria ens poden ajudar i assessorar. Demanar a l’Ajuntament la col·laboració de l’escola de jardinera.Observant el jardí i cuidant-lo.  Eines de jardineria. Sempre, segons el que necessitin les plantes cada època de l’any.
Tallar el pollancre. Uns jardiners.Potser han de ser els que poden els arbres de l’Ajuntament. Amb les eines especials, Les eines de jardineria. Abans de la primavera que és quan fa tant borrissol.
Posar cartells amb els noms de les plantes. Els nens i nenes i tots els que coneguin el seu nom, poden ajudar, pares i mares, avis, cangurs… Posant els noms de les plantes en cartolines plastificades. Cartolines, bolígrafs, plàstics, retoladors, tisores, fils, pals… Quan estigui arreglat el jardí amb les plantes noves.
Aprofitar els jardinets per observar les plantes i aprendre.  Tots els nens i nens de l’escola. Observant les plantes i buscant informació. Llapis, gomes, llibres, llibretetes, fulls, lupes, llibres de consulta… 1 cop al mes.
Fer servir les papereres i els contenidors. Tota la comunitat Posant cada residu al seu lloc.Agafant l’hàbit d’utilitzar-los sempre. Conèixer on va cada residu i voler fer-ho bé. Cada dia.
Posar sorra nova al sorral. L’Ajuntament.Els nens i nenes de pàrvuls l’han de cuidar i no llençar-la fora. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Sorra nova  
Mantenir net el sorral. L’Ajuntament pot posar una coberta perquè es mantingui net. Demanar a l’Ajuntament que posin una tapa i que el netegin de tant en tant. Una tapa pel sorral. A principi de curs posar la tapa i cada trimestre fer neteja del sorral.
Aconseguir que no s’inundi quan plou. L’Ajuntament ha de fer obres perquè no s’inundi. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. A l’estiu.
Aconseguir que els gats no es facin caca al sorral o sota les casetes. Tancar bé tots els forats per on entren els gats.Tapar el sorral. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. Sempre.
No deixar restes de menjar perquè no vinguin animals com gats, coloms, gavines… Els nens i les nenes, els i les mestres, pares i mares, germans i monitors… Procurar que no caigui res a terra i recollir les restes de menjar que hi hagi i llençar-les a les papereres i als contenidors. Papereres noves i contenidors. Sempre.
Usar les papereres i els contenidors. Els nens i les nenes, els i les mestres, pares i mares, germans i monitors… Llençar les deixalles al contenidor que correspongui. Papereres.Contenidors per plàstic, paper i matèria orgànica. Sempre.
Canviar les papereres per unes més noves i adequades. L’Ajuntament. Comprar papereres noves i col·locar-les. La directora ha de trucar a l’Ajuntament perquè ho facin. El curs vinent o durant les vacances d’estiu.
Posar contenidors per envasos, paper i orgànic als patis. L’Ajuntament Comprar contenidors. L’Ajuntament ha de posar diners per això. A l’estiu.
Explicar millor a tothom què és la deixalla orgànica. La comunitat Amb publicitat Imaginació i sentit comú. Sempre
Organitzar el buidatge d’aquests contenidors. Encarregats de classes. Tenir ganes de fer-ho i conèixer bé els torns. Una bona organització per torns. Setmanalment o segons quin contenidor quan estigui ple.
Recollir el paper d’alumini. Individual i alguns encarregats. Posant un contenidor especial per a l’alumini. Un contenidor. Cada dia.
Reduir el paper d’alumini, portant carmanyoles o altres embolcalls reciclables. Individual, amb col·laboració de les famílies. No utilitzar alumini i fer servir altres embolcalls. Comprar o fer altres tipus d’embolcalls. Durant el proper curs.
Informar les famílies que cal que els nens i nenes portin esmorzars adients i amb el compromís de menjar-se’l i no llençar-lo. Les famílies i els professors.Els nens i nenes han d’informar als seus pares. Parlant amb les famílies i els alumnes.Han d’explicar i dir als pares i mares allò que els agrada o demanar que l’esmorzar sigui més petit. És necessari el diàleg amb els pares, que ens escoltin i entenguin. De tant en tant, si és necessari, recordar com volem l’esmorzar.
Millorar les tanques i reixes perquè no s’escapin les pilotes. L’Ajuntament. Escrivint una carta a l’Ajuntament. Amb diners. A l’estiu
Distribuir l’espai del joc perquè el futbol i el bàsquet no ho ocupin tot. La directora i els professors parlant amb els nens i nenes. Fent línies senyalitzadores. Pintura i un aparell perquè surtin rectes. Durant l’estiu.
Anar més en compte quan juguem per no fer-nos mal i no fer trampes. Els nens i les nenes. Vigilar i pensar abans de fer les coses.No jugar a coses violentes. Paciència i ganes de fer-ho bé. Sempre.
Arreglar  i pintar les grades i les parets del pati. gran. L’Ajuntament amb els dibuixos dels nens i nenes. Organitzar les propostes Diners per la pintura o altres materials. A decidir.
Pintar les línies del bàsquet i del futbol sala. L’administració. Demanar que les pintin. Diners per pintura. A l’estiu.
Posar més cistelles de mini bàsquet. L’Ajuntament Comprar-les i col·locar-les. Diners A l’estiu
Tenir cura de les cistelles i les porteries. L’Ajuntament i tots les hem de cuidar. Fent manteniment.No fer-les mal bé. Diners.Ganes de fer-ho bé. Vacances
Posar xarxes a les porteries L’Ajuntament i tots les hem de cuidar. Comprar-les i col·locar-les.No fer-les mal bé. Diners A l’estiu
Disminuir les baralles i els insults a l’hora del pati. És una tasca individual, també intervenen els companys i necessitem ajuda dels mestres i tota la gent de l’escola. Evitar les baralles, coneixent als companys, sabent quines són les seves “manies” i anant en compte.Fer una llista dels passos a seguir quan estem ficats en una baralla. Ho explicarem a les classe.Fer una llista de normes de joc, les donarem a conèixer, les penjarem i les recordarem de tant en tant. Un treball de coneixença dels companys amb qui jugo. Analitzar com sóc u què em molesta per explicar-ho als altres i que em respectin. Analitzar quines coses podem fer quan estem en un conflicte. Saber a què es juga al pati per poder fer les normes. El curs vinent.Una bona part a les hores del pati, repartint-nos les feines. A la classe farem un treball de conèixer la nostra personalitat.
Acordar les normes dels jocs. Els nens i nenes. Passar per les classes i explicar els acords que hem elaborat sobre com evitar les baralles al pati. Còpies dels cartells que hem elaborat per penjar-los. Cada classe a les hores de tutoria.
Disminuir el soroll que fem al pati. Classe de 4t B Imprimir còpies dels cartells dissenyats, plastificar-los i penjar-los en llocs visibles, Impressora, ordinador, paper i plastificadora. Fer-los abans d’acabar el curs perquè estiguin preparats pel curs vinent.
Explicar què ens pot passar si no tenim un bon comportament al pati. L’equip directiu i els professors. Explicant les normes de comportament a l’hora del pati. Les normes parlades amb els alumnes. El curs vinent.
Posar les proteccions adequades perquè no ens fem mal. L’Ajuntament. Comprant i instal·lant les proteccions que calguin. Diners. A l’estiu.
Col·locar fonts noves més adequades. L’Ajuntament Comprant fonts adequades i instal·lar-les bé. Diners A l’estiu

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>