Diagnosis de l’estratègia digital

Com hem fet la diagnosi del centre?

L’aplicació SELFIE és una eina gratuïta i personalitzable que ha desenvolupat la Unió Europea per ajudar als centres educatius a dur a terme una diagnosi completa sobre l’aprenentatge digital. Durant el curs 2021-2022 es van realitzar els estudis inicials del nostre centre. En aquest estudi hi van participar totes les unitats:

5 Year Speech-Language Pathology Program | Baldwin Wallace

Equip
directiu

Alumnat de Cicle Superior

5 Year Speech-Language Pathology Program | Baldwin Wallace

Personal PAS/PAE

5 Year Speech-Language Pathology Program | Baldwin Wallace

Claustre

Famílies

 

Dels resultats extrets vam definir les següents fortaleses i debilitats:

  • Elevada Competència Digital Instrumental de l’equip docent.
  • Bones pràctiques. Treball col·laboratiu entre docents.
  • XXSS més coneguda entre les famílies: Instagram.
  • Email com a eina majoritària de comunicació entre la família i l’escola.
  • Les famílies s’assabenten de les informacions que dona el centre.
  • Propostes formatives rellevants per a famílies.

  • Coneixement d’eines digitals significatives amb transferència a l’aula.
  • Augment de la participació d’entorns d’aprenentatge de tecnologies digitals. Per exemple, Subxarxa d’EDC, de CDD i la de Coordinadors/es.
  • Creació d’espais de debat i/o reflexió en el centre sobre tecnologies digitals i/o eines digitals de fàcil implementació a l’aula.
  • 50% de famílies enquestades que mai han visitat la web del centre.
  • Formació en EVA’s que utilitza el seu fill/a.
  • Visibilització de l’EDC a les famílies.
  • Definició de línia d’àmbit digital de centre.
  • Establir espais de debat i reflexió entre iguals. Proposta formativa interna. anual.
  • Millora de la CDD. SFT. Bones pràctiques Kudi’s. Dinàmiques participatives i col·laboratives entre iguals.
  • Implementació de més eines digitals a l’aula. Augment de la CDD i de la CDA.
  • Desplegar l’avaluació de la CDA.
  • Millorar de l’assistència tècnica.
  • Necessitat de formació i intercanvi d’experiències.
  • Creació de continguts digitals.
  • Millora de l’ús dels EVA’s.
  • Foment de la creativitat i transversalitat de l’àmbit digital.
  • NOFC àmbit digital 1r any.
  • Pla d’Acollida Digital Docent/Famílies i Alumnat.