Innovamat

Innovamat és una proposta de matemàtiques per a l’aula d’Infantil i Primària que vetlla per aconseguir que els infants aprenguin de manera més competencial i significativa, a través de la manipulació i la conversa

Què volem dir, amb això?

matemàtiques-innovamat

Treballar manipulativament és una forma de construir el coneixement. A partir de la manipulació de materials i la conversa matemàtica dins l’aula, els infants poden descobrir conceptes i estratègies de forma transparent, sense mecanitzar.

Innovamat és un mètode que funciona? - Innovamat Blog

Les directrius del Departament d’Educació marquen que l’aprenentatge de les matemàtiques ha de ser competencial. És a dir, el focus s’ha de posar en les habilitats i actituds matemàtiques mentre es desenvolupen els continguts.

Les persones que mostren bones habilitats matemàtiques no són aquelles que saben reproduir receptes matemàtiques amb eficiència: “saber matemàtiques” vol dir disposar de moltes estratègies de resolució de problemes, de capacitat per saber-les comunicar i representar, de raonar els procediments i connectar-los amb altres branques i continguts.

L’aula de matemàtiques ha de ser un entorn inspirador que el convidi a aprendre ia desenvolupar tot el seu potencial i, per aconseguir-ho, serà clau:

La presentació dels continguts i les destreses matemàtiques amb criteri didàctic.
Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i nenesDonar valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, conectar, comunicar i representar. Sense oblidar els continguts

 

Resoldre problemes

Ser capaç d’enfrontar-se a situacions desconegudes, de dissenyar estratègies per resoldre-les, d’analitzar les seves possibles solucions i plantejar-se noves preguntes.

Raonar i provar

Ser capaç d’analitzar les situacions, fer conjectures i comprovar-les, deduir i argumentar les afirmacions que realitzem.

 

 

Connectar

Ser capaç de descobrir les relacions existents entre les diferents idees i conceptes del món matemàtic, o d’aquests amb el món que ens envolta.

Comunicar i representar

Ser capaç de transmetre i interpretar la informació matemàtica a través de qualsevol canal: de manera gràfica o escrita, oral, amb l’ajuda de material o mitjançant la tecnologia existent

Més informació