Lectures recomanades

Al llarg del temps de treball a l’escola moltes famílies demanen que llegir, recomanacions, per part de l’escola per poder compatir la tasca d’acompanyament als més petits, per no sentir-se sols com a pares i mares, amb l’objectiu d’entendre els seus fills i estar al seu costat en el seu creixement.

Potser aquest apartat, és una bona forma de fer un petit llistat i poder compartir alguns llibres, articles, publicacions que ens poden acompanyar per entendre els més petits.

Salut!

ADELE FABER I ELAINE MAZLISH.“CÓMO HABLAR PARA QUE LOS NIÑOS ESCUCHEN Y CÓMO ESCUCHAR PARA QUE LOS NIÑOS HABLEN”

Les autores són psicòlogues i han publicat nombrosos llibres en el camp de la comunicació familiar.

En el llibre podem trobar temes com: autonomia, col·laboració, parlar de sentiments, alternatives al càstig,…

També han escrit un altre llibre d’adolescents que podria ajudar els més grans.

VICTÒRIA CAMPS. “QUÉ HAY QUE ENSEÑAR A LOS HIJOS”

La Víctoria Camps és catedràtica emèrita de filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona, a més a més de tirar endavant altres feines però el més interessant és que és una dona amb gran sentit comú.

Dintre d’aquest llibre petitet i fàcil de llegir hi ha una frase que segur que a totes ens remou:

“Todos somos hijos. Educar a los hijos es educarnos a nosotros mismos”

La autora adverteix que no és un llibre de receptes i diu explícitament que les receptes no serveixen en aquest cas.

REBECA WILD. “LLIBERTAT Y LÍMITS. AMOR I RESPECTE”.

La Rebeca Wild juntament amb el seu marit van fundar a l’Ecuador un centre, el centre “Pestalozzi” un referent de l’educació lliure.

En aquest llibre la Rebeca ens parla dels límits d’aquesta manera:  “Para nosotros -adultos que a menudo hemos sido educados y restringidos por límites- no es fácil comprender que en realidad los límites pueden tener la función de definir un espacio en el cual se puede actuar con independencia y libertad y en el cual se pueda dar un verdadero desarrollo humano”