Com fer la Preinscripció 2024-2025?

Des del moment en què s’obre el període per presentar sol·licituds per a la preinscripció escolar fins que es produeix la matriculació del fill o filla en un centre, es duen a terme diverses actuacions que cal tenir molt en compte. Són moments clau que poden resultar decisius en l’assignació de places, i per això és important que pares i mares tinguin molt presents les dates en què es porten a terme, per tal de fer en cada moment les gestions oportunes.

És molt important respectar-ne les dates, perquè a l’hora d’obtenir una plaça en un centre, les sol·licituds que es presenten fora de termini van darrere de totes les sol·licituds que s’hagin presentat dins de termini.

RECORDEU !! La preinscripció escolar és NOMÉS per aquells alumnes que han de cursar I3 o es volen canviar de centre.

Presentació de sol·licituds de preinscripció

Del 6 al 20 de març de 2024

(a partir de les 9 hores)

Educació secundària obligatòria

Presentació de sol·licituds

És molt important respectar les dates, perquè les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran totes les prioritats que haurien pogut tenir a l’hora d’obtenir la plaça. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre. Cal presentar la sol·licitud i adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui.

17 d’abril de 2024

Llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

Del 17 al 22 d’abril de 2024

Presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació.

25 d’abril de 2024

Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista definitiva de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent.

30 d’abril de 2024

a les 11 hores

XXXXX

Sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud.

2 de maig de 2024

Publicació de la llista ordenada de sol·licituds

Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. Per fer aquesta llista, en primer lloc es té en compte l’alumnat amb necessitats educatives específiques; després, la resta d’alumnes, tenint en compte les puntuacions de cada sol·licitud, de més a menys.

10 de juny de 2024

Llista d’alumnes admesos

i

llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

Del 18 al 26 de juny de 2024

Matriculació

Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.

Oficina Municipal d’Escolarització

Rambla Sant Sebastià, 98-100.

Horari d’atenció al públic

de 9:00h-14:00h