PER QUÈ UN AMBIENT D’AQUESTES CARACTERÍSTIQUES?
L’ambient de vida quotidiana és el lloc on es potencien aspectes com: el llenguatge verbal y no verbal, les relacions socials i de convivència entre els nens i nenes de diferents edats i el desenvolupament d’hàbits socials: compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres i també aprendre dels companys i companyes compartint diferents experiències viscudes.
A través de l’ambient de vida quotidiana sorgeix el joc simbòlic, el joc en el qual l’infant imita accions de la vida quotidiana del món dels adults. El fet d’explorar i reproduir el món adult fa que es desenvolupi el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions, sentiments.
Ja que és un aprenentatge que ajuda a l’infant a conèixer-se a si mateix i a l’entorn social que l’envolta. A més els convida a tenir un objectiu comú i a començar en l’acceptació de les normes del joc, dels rols…
APRENENTATGES CLAU DEL CURRÍCULUM QUE ES PRETENEN ABORDAR AMB LES PROPOSTES PRESENTADES EN AQUEST AMBIENT
- Desenvolupar el llenguatge matemàtic: identificar, relacionar, operar, geometria, mesura…
- Potenciar el llenguatge verbal y no verbal
- Desenvolupar el llenguatge oral: lèxic, espontaneïtat en la parla…
- Desenvolupar lecto-escriptura
- Desenvolupar el grafisme
- Afavorir les relacions socials i de convivència entre els infants de diferents edats.
- Desenvolupar els hàbits socials; compartir espais, jocs, joguines, posar-se d’acord els uns amb els altres, establir normes de comportament i de joc…
- Aprendre dels companys/es
- Oferir als infants un espai de joc on poder investigar, observar, manipular…de manera constant i lliure sistemàticament
- Expressar els seus sentiments, emocions i sensacions lliurement
- Respectar a les persones i els materials
- Satisfer la necessitat de resoldre conflictes, entendre sentiments…
- Convidar a tenir objectius comuns amb els seus iguals
Espais i distribució de materials
El material que hi ha en els espais de vida quotidiana està pensat i triat perquè sigui el més semblant a la vida real.
És a dir hi ha molt material que és real i aquell material que és de joguina s’ha intentat que sigui semblant al que ens trobem
i fem servir en el dia a dia.