Oferta educativa

Entenem l’educació com un fet integral. Treballem per desenvolupar la capacitat de l’esforç adquirint hàbits i valors que ens ajudin a resoldre problemes i situacions en el dia a dia. Fomentem el gust per aprendre potenciant la iniciativa, la creativitat i l’esperit crític.

DIVERSITAT D’ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES PER DONAR RESPOSTA ALS DIFERENTS ESTILS D’APRENENTATGE

Ho portem a terme i complementen mitjançant l’ús de diferents activitats que ens ajuden a aconseguir els continguts que es treballen a cada cicle. Però abans de res, volem aclarir que els continguts no són l’objectiu de l’aprenentatge, sinó que són els mitjans per aconseguir els objectius i les competències bàsiques.
Els continguts es treballen interrelacionats i sempre enfocats a aconseguir aquests objectius que són més amples, transversals, competencials i significatius, on es prioritza el voler comprendre per sobre del voler saber.

A més, els continguts es treballen de manera cíclica i a cada nivell o cicle es van ampliant o profunditzant en els mateixos.

Quins són els objectius de l’educació primària?

L’educació primària ha de contribuir a:

1. Conèixer, valorar i aplicar els valors i les normes de convivència per ser un ciutadà o ciutadana lliure capaç de prendre compromisos individuals i col·lectius, respectar els drets humans i acceptar el pluralisme propi d’una societat democràtica.2. Tenir consciència del valor del treball individual i col·lectiu i desenvolupar hàbits d’esforç i treball en l’estudi, així com actituds de confiança, amb iniciativa personal, autodisciplina, sentit crític, responsabilitat, curiositat, interès i creativitat en l’aprenentatge3. Adquirir habilitats per mantenir i millorar el clima de convivència, i per prevenir i resoldre conflictes de manera pacífica tant en l’àmbit familiar com en els àmbits escolar i social.
4. Conèixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les persones, facilitar que les nenes i els nens elaborin una imatge de si mateixos positiva i equilibrada i adquireixin autonomia personal, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones i la no-discriminació de persones amb discapacitat; defensar l’aplicació dels drets humans en tots els àmbits de la vida personal i social, sense cap tipus de discriminació.
5. Conèixer i utilitzar de manera apropiada tant la llengua catalana com la llengua castellana així com una llengua estrangera, i desenvolupar hàbits de lectura.6. Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques, iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-les a les situacions de la vida quotidiana.7. Conèixer, valorar i estimar l’entorn natural, social i cultural més proper, reforçant així el sentiment de pertinença i arrelament al país i la capacitat d’extrapolar aquests coneixements al món en general; comprendre, a partir de l’observació de fets i fenòmens senzills, els principals mecanismes que regeixen aquest entorn per tal de ser capaç de prendre compromisos responsables per mantenir-lo o introduir-hi elements de millora.
8. Utilitzar diferents representacions i expressions artístiques i iniciar-se en la construcció de propostes visuals.
9. Iniciar-se en la utilització per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la comunicació, seleccionar i valorar la informació rebuda o aconseguida per mitjà de les tecnologies de la informació i de la comunicació.
10. Desenvolupar les capacitats afectives en tots els àmbits de la personalitat i en la manera de relacionar-se amb els altres, així com una actitud contrària a la violència, als prejudicis de qualsevol mena i als estereotips sexistes.
11. Aplicar, en contextos diversos, els diferents coneixements adquirits i els recursos propis, a fi de resoldre de manera creativa problemes, situacions personals i necessitats de la vida quotidiana.
12. Valorar la importància de la higiene i de la salut, acceptar el propi cos i el dels altres, respectar les diferències i utilitzar l’educació física i l’esport per afavorir el desenvolupament personal i social.
13. Adquirir els elements bàsics d’una correcta educació vial i les actituds de respecte que afavoreixin la prevenció d’accidents de trànsit.
14. Conèixer i valorar el medi natural, així com els animals més propers a l’ésser humà i adoptar comportaments que afavoreixin la seva protecció.

Què entenem per aprenentatges competencials?

Quines són les competències bàsiques?

Competències primàriaCapacitats Educació Infantil

A Educació infantil no hi ha competències bàsiques sino que es treballa a partir de les capacitats:

Per tant, els continguts són objectes d’aprenentatge que degudament combinats i contextualitzats permeten assolir les competències. A continuació podeu trobar els continguts de cada cicle desglossats per àmbits:

Continguts Cicle Inicial1r i 2n cursContinguts Cicle Mitjà3r i 4t cursContinguts Cicle Superior5è i 6è