PER QUÈ UN AMBIENT D’AQUESTES CARACTERÍSTIQUES?
Una bona manera d’iniciar als infants en l’escriptura, la identificació i la comprensió dels símbols del llenguatge és mitjançant l’exploració de distintes grafies, jocs de paraules, abecedaris, imatges, contes …
Amb les diferents propostes que els infants trobaran en aquest ambient de lectura, escolta, creació, representació d’històries, i les diferents produccions al paper, els infants desenvolupen el llenguatge escrit i oral, estimulen la imaginació, la creativitat i a la vegada que potenciem la seva iniciativa i autonomia personal.
APRENENTATGES CLAU DEL CURRÍCULUM QUE ES PRETENEN ABORDAR AMB LES PROPOSTES PRESENTADES EN AQUEST AMBIENT
- Expressió i comunicació de fets, sentiments i emocions, vivències o fantasies a través de les produccions artístiques o escèniques.
- Producció de paraules i frases de forma lliure segons els seus interessos.
- Expressió creativa amb el llenguatge oral i/o escrit utilitzant si ho desitgen els materials de les diferents propostes.
- Utilització de la lectura i l’escriptura com a font de plaer i enriquiment personal.
- Gaudir del gust per a la lectura i l’escriptura experimentant amb diferents materials.
- Ús d’estratègies per aproximar-se a la lectura: identificació de paraules significatives, reconeixement de lletres, ús de les il·lustracions i imatges que acompanyen als textos.
- Ús dels llibres per imaginar, informar-se, divertir-se, estar bé.
- Tenir l’oportunitat, descobrir, investigar, parlar, compartir, escoltar, llegir, mirar, imaginar, inventar, escriure, crear, endevinar, relaxar-se,… sols o amb altres companys, amb llibertat i gaudint del llenguatge oral i/o escrit.
- Exploració de diferents instruments: llapis, retoladors, pinzells, tampons per produir missatges escrits.
- Iniciació als usos socials de la lectura i l’escriptura
- Respecte les produccions dels altres.
- Satisfacció per les descobertes i els progressos individuals i de grup en les habilitats lingüístiques i expressives.
- Gust per participar el les converses (inicial i final).
Espais i distribució de materials
A l’ambient trobem uns espais que es mantenen fixos a cada sessió i uns altres que van variant.