FAQ’s – Les preguntes freqüents de l’escola Les Palmeres

S’aprèn jugant?

Sí, els alumnes s’involucren mentre estan jugant. Pesem en el disseny  de les tasques d’aprenentatge perquè sigui més interessants, significatives i  més eficaç. Volem generar una manera d’aprendre de manera més profunda.

No es tracta de portar jocs a classe, es tracta de dissenyar experiències d’aprenentatge en que el joc permeti formular-se preguntes i donar-hi respostes.

Com és que a primer encara hi ha nens que no llegeixen ni escriuen?

A infantil es treballa tant la lectura com l’escriptura de manera globalitzada. Sabem que madurativament estan més preparats al cicle inicial per treballar la lectura i escriptura. A més, saber llegir i escriure és una fita que ens marquem per final de cicle inicial.

Les bessonades les separeu a les aules de Les Palmeres?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aliquam tincidunt quam eu risus hendrerit finibus. Nam accumsan semper euismod. Sed eu justo erat.

Van de colònies tots els grups?

A l’escola Les Palmeres anem de colònies tres cops a la primària. En acabar la etapa fem sortides de dues nits, a segon, a quart i a sisè com a tancament i comiat.

Més informaci

Al treballar per projectes aprenent el que toca per currículum?

El treball per projectes parteix dels interessos del grup d’alumnes, però els mestres busquem els continguts i les competències del currículum que millor s’adiuen per no deixar de treballar cap aspecte bàsic.

Tenen deures?

Les Palmeres no posa deures (com entenem els adults). Potenciem la lectura a casa amb els préstec de llibres, les maletes viatgeres, volem que s’impliquin en la recerca d’informació dels projectes i la vida d’aula des de casa i si les necessitats dels infants ho requereixen també proposem tasques personalitzades.

Quins instituts ens toquen quan acabin P6?

Actualment els instituts de referència son:

Torrent de les bruixes

Numància

Fan proves o exàmens?

Per tenir constància d’algun aprenentatge, podem realitzar una tasca que ens  serveixi com avaluativa (però no és un exàmen com feiem nosaltres de petits). Serà una prova competencial: de relacionar, de reflexionar i de demostrar que el que s’ha treballat s’està interioritzant i passarà a formar part dels coneixement.

Barregeu els grups A i B durant els diferents cursos?

Pensem que la barreja de grups és positiva per a tots els alumnes perquè afavoreix un dels objectius que es planteja l’escola: la capacitat d’adaptació.

Entre els diferents objectius que s’ha plantejat el claustre de la nostra escola creiem que les barreges de grups a I4, 2n i 4t són una oportunitat