Escoles verdes

L’escola forma part del Programa d’Escoles Verdes conjuntament amb altres centres educatius que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

El programa té tres grans objectius:

• Ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.

Cada curs tenim un pla d’acció. Hi ha accions puntuals, de continuïtat i de millora. Actualment estem portant a terme diferents accions:

Patis

Repensar i millorar els patis com a espai coeducatiu i inclusiu

El curs passat vam elaborar una bateria de preguntes per fer la diagnosi a partir de l’observació dels patis per part del claustre i dels alumnes.

Aquest curs hem engegat diferents propostes gràcies a l’aportació econòmica per part de l’AMPA i cada cicle s’ha encarregat d’algun aspecte per dur-ho a terme ja que aquest curs han realitzat una planificació amb els seus alumnes.

L’objectiu és afavorir l’ús compartit d’espais, recursos i activitats , fer un pati més saludable i respectuós i d’aquesta manera disminuir els conflictes que hi pugui haver.

Establir projectes bàsics per nivells i treball sobre alguns dies internacionals relacionats amb la millora de l’entorn

Tenim alguns projectes fixes i altres que sorgeixen de la vida d’aula. En aquests projectes es busca la part aplicada que ens permet millorar el medi en el que vivim i, per tant, la nostra qualitat de vida.

Implicar els alumnes envers les actuacions de millora com escola verda recollint les seves aportacions

Realitzem assemblees d’alumnes sobre EEVV i es fa un retorn a les aules per poder treballar-ho amb la resta d’alumnat a l’aula.

En aquestes reunions també es dona  cabuda als alumnes que formen part del Consell de la Infància.

Els alumnes tenen un paper actiu i això fa que s’impliquin en les decisions que es prenen.

Sensibilitzar a la comunitat educativa sobre la cura del mediambient

Residus

Aquesta és una proposta que va sorgir de les assemblees d’alumnes.

Tenim papereres de recollida selectiva a totes les aules i als patis i encarregats d’emportar-se el plàstic i la brossa orgànica per a poder reciclar.