Eleccions consell escolar

CONSULTA EL CENS

El Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Com podem participar les famílies en les eleccions del consell escolar?

En les eleccions, les famílies hi podeu participar de dues maneres diferents:

• Presentant-vos com a candidats o candidates per representar les famílies al consell escolar.
  • Participant el dia que el centre convoqui les eleccions votant les candidatures que considereu més representatives.

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• La directora del centre, que n’és la presidenta.
  • La cap d’estudis.
  • La secretaria
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 6 mestres escollits pel Claustre.
  • 6 pares escollits entre les famílies del centre
  • 1 representant de l’AMPA.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).
  • 1 representant de PAE

TOTAL = 17 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector pares, sector mestres, sector serveis). Excepte:

• La directora, la cap d’estudis i la secretària.
  • El representant de l’Ajuntament que el designa l’Alcaldessa.
  • El representant de l’AMPA que el designa la pròpia associació.

Qui té dret de vot?

Tots els pares, mares i els/les tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions, podran elegir.

Per què és important que les famílies participem en les eleccions al consell escolar?

Quan les famílies participeu en les eleccions, doneu suport al vostre candidat o candidata i hi delegueu la vostra veu i vot. Així feu arribar les vostres opinions i aportacions. Per tant, és important que participeu en les eleccions al consell escolar pels motius següents:

Sou els responsables de la formació dels vostres fills i filles i és important tenir una bona representació al consell escolar que us informi i faci arribar la vostra veu.

És la manera de fer arribar la vostra veu en temes que us poden preocupar, com activitats extraescolars o  l’alimentació en el menjador escolar.

És important tenir una escola oberta a l’entorn, que col·labori amb els altres centres i les diferents entitats i que entre tots pugueu fer del vostre municipi, barri o poble un entorn més educatiu i cohesionat. El consell escolar decideix quines han de ser aquestes relacions.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• A partir del dilluns 6 de novembre podeu comprovar el cens a la web de l’escola de l’escola.
  • Poden ser candidats al sector pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a l’escola (adjunt en aquest correu). Hi ha temps fins el 19 de novembre.
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre.
  • Mesa electoral: dos pares o mares. Actua de secretari/a el pare o mare de menys edat.
  • En cas que es vulgui actuar com a supervisor, es farà mitjançant escrit, segons model establert.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat dels membres representants dels pares d’alumnes (aquestes eleccions són 2 membres de cada sector).

El que pares i mares hem de saber o fer abans de les votacions

PAS  A PAS

1. Consultar el calendari del procés electoral que trobareu en diferents cartells per l’escola i la nostra pàgina web.
  2. Consultar el cens electoral que trobareu a l’entrada .
  3. Presentar les reclamacions al cens en cas que no hi consteu.
  4. Consultar la persona que representa l’AMPA al consell escolar.
  5. Presentar-vos com a candidats a formar part del consell escolar.
  6. Conèixer si heu estat designats membres de la mesa electoral.
  7. Consultar el cens definitiu.
  8. Consultar les candidatures presentades.
  9. VOTAR

Quina és la situació actual a la nostra escola?

Tenint en compte que les darreres eleccions van tenir lloc al primer trimestre del curs 2021-2022 i la pròrroga dels mandats de les persones electes el 2018, establerta per la Resolució EDU/1705/2022, d’1 de juny, les persones que han de renovar el seu càrrec de representació són:

1. ​Les persones que van ser escollides en la convocatòria del 2018 i finalitzaven la seva representació el 2022.
  2. Les persones que substitueixin algun membre que finalitzava mandat i que acabava la seva representació el 2022 o que no va prorrogar-la.
6 pares escollits entre les famílies del centre 1 Paola Melo 6 mestres escollits pel claustre 1 mayte.gragera@lespalmeres.cat
2 A renovar  2 vanesa.perez@lespalmeres.cat
3 A renovar  3 carmen.miñana@lespalmeres.cat
4 A renovar  4 mariajose.zafra@lespalmeres.cat