L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de la nostra escola, mentors que fan de padrins de lectura i alumnes tutelats d’infantil i primària que fan de fillols.
La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i la nostra escola busquem diferents moments de gaudi de la lectura. El fet de ser padrí de lectura representa un compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector dels seus fillols. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. Els més petits encara no tenen assolida la lectoescriptura.
D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat, destaquem que:
- Potenciem els aprenentatges des del vincle. Millora de la convivència.
- Creem contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me…).
- Desenvolupar hàbits de la lectura.
- Llegir d’una manera més expressiva.
- Afavorir la comprensió lectora.
- Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
Les relacions entre alumnes estan estipulades de la següent forma:
P4 amb 3r | P5 amb 4t | 1r amb 5è | 2n amb 6è |
Sessions mensuals amb els més petits (P4 – P5)
Sessions quinzenals amb els més grans (1r – 2n)