Padrins i fillols lectors

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de la nostra escola, mentors que fan de padrins de lectura i alumnes tutelats d’infantil i primària que fan de fillols. 

La lectura és fonamental en l’educació dels nostres alumnes i la nostra escola busquem diferents moments de gaudi de la lectura. El fet de ser padrí de lectura representa un compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector dels seus fillols. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir. Els més petits encara no tenen assolida la lectoescriptura.

D’entre els aspectes positius que aporta l’activitat, destaquem que:

  • Potenciem els aprenentatges des del vincle. Millora de la convivència.
  • Creem contextos  significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me…).
  • Desenvolupar hàbits de la lectura.
  • Llegir d’una manera més expressiva.
  • Afavorir la comprensió lectora.
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.

Les relacions entre alumnes estan estipulades de la següent forma:

P4  amb 3r P5  amb 4t 1r  amb 5è  2n  amb 6è 

 

Sessions mensuals amb els més petits (P4 – P5)

Sessions quinzenals amb els més grans (1r – 2n)