XI Setmana Literària amb l’eix tranversal “Més enllà de les fronteres” i la Cantània “Les portes del món”

La XI Setmana Literària de l’Escola Font del Roure ha estat una experiència única per als alumnes, els docents i les famílies. Amb l’eix tranversal “Més enllà de les fronteres” i la Cantània “Les portes del món”, hem explorat la literatura i la cultura de diferents països per descobrir noves perspectives i nous punts de vista.

Com deia Marcel Proust, “el veritable viatge de descoberta no consisteix a cercar noves terres sinó a veure amb uns altres ulls”. I això és precisament el que hem fet durant aquesta setmana literària: hem après a veure el món amb uns altres ulls, a través dels sentits i les emocions.

Els alumnes de 5è de primària van oferir un espectacle increïble amb el concert de Cantània “Les portes del món”. Va ser una oportunitat per a ells de mostrar el que havien après i de compartir la seva passió per la música amb tota l’escola. Com deia Beethoven, “la música és la llengua de l’ànima”. I aquesta Cantània va ser una mostra clara d’això.

Els jocs florals van ser una altra activitat destacada de la setmana. Els alumnes van presentar les seves obres literàries i les famílies van participar en el concurs fotogràfic “Veure més enllà”. Com deia Victor Hugo, “la poesia és el so que fa vibrar les paraules”. I això és el que vam sentir durant aquesta activitat: paraules que vibraven i que ens transportaven a altres llocs i altres temps.

I, finalment, la marató de poesia de les famílies va ser una oportunitat per a tots nosaltres de compartir la nostra passió per la literatura amb els més petits. Com deia Gabriel García Márquez, “la literatura és una manera de conèixer el món, de conèixer-nos a nosaltres mateixos i als altres”. I això és precisament el que vam fer durant aquesta marató: conèixer el món i conèixer-nos a nosaltres mateixos a través de la literatura.

En resum, la XI Setmana Literària de l’Escola Font del Roure ha estat una experiència inoblidable per a tots nosaltres. Hem après a veure el món amb uns altres ulls, a través dels sentits i les emocions, i hem descobert noves perspectives i nous punts de vista. Com deia Italo Calvino, “un clàssic és un llibre que mai ha acabat de dir allò que tenia per dir”. I això és precisament el que hem après aquesta setmana: que la literatura és infinita i que sempre hi haurà alguna cosa nova per descobrir.