Treball per ambients.

Una peça, on tot comença…

A l’ambient de construcció els infants disposen de diversos materials, un temps i un espai estructurats de tal manera que fomentin el desig d’inventar, imaginar i construir el seu món.

Es posa a terme la mirada i l’escolta de l’adult com a facilitadora del procés.

La presència i l’acció dels companys i companyes enriqueixen el joc individual i el joc compartit.

TREBALL PER AMBIENTS

“No existeix un aprenentatge de l’autonomia, no és fa el nen autònom sinó que se l’acompanya en la seva evolució cap a l’autonomia” juditfalk (2009)

Representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge. Partim però del repte que suposa fer convergir els interessos dels alumnes amb les intencions educatives de l’adult, per això és important procurar recursos i materials als nens/es que els convidin a actuar i explorar davant moltes possibilitats d’aprenentatge.

Aquesta organització afavoreix la interacció, la cooperació i la col·laboració entre grups heterogeni d’alumnes. La funció del mestre esdevé d’acompanyament, en termes de poder documentar, escoltar, observar i fer noves propostes sempre des del respecte del processos individuals de cada infant.