Treball per racons

TREBALL PER RACONS

A l’escola la cooperació ha d’estar per damunt de la competició. L’escola ha d’involucrar cada membre a treballar individualment i en equip (perquè ningú no ha de fer la feina d’un altre), a responsabilitzar-se i a comprometre’s personalment, però també a compartir, a cooperar amb els altres, tot tenint cura de l’afecte mutu, la satisfacció i l’èxit de tots els seus membres.”

Pere Pujolàs, Aprendre junts alumnes diferents 2003.

En els racons, els nens i nenes treballen simultàniament diferents propostes d’aprenentatge. Ho fan tot jugant, manipulant, fent hipòtesis, experimentant, verbalitzant i/o registrant gràficament el procés i/o els resultats.

• Fomenta l’autonomia de l’infant i afavoreix la seva autoestima.
  • Els nens i nenes aprenen a organitzar-se, a planificar-se la feina, a saber què volen fer.
  • L’infant és el protagonista de la construcció del seu propi aprenentatge i el mestre/a l’acompanya en el seu progrés.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *