Treball per projectes.

TREBALL PER PROJECTES

Una fita i un patró de recerca buit. Partir d’una idea potent, engrescadora, i anar raonant, decidint i provant la manera més interessant d’acostar-nos-hi. Establir què necessitem per a iniciar el viatge, i llançar-nos a fer camí en un continu ajustament entre les nostres possibilitats d’acció,  els resultats d’aquestes accions i la resolució dels problemes que van sorgint en aquest itinerari cap a un punt concret. Res més lluny d’un esquema rígid a seguir que de bon principi ens marqui quin serà el camí, com el seguirem i quin serà el final quan encetem un projecte a l’escola.

La metodologia del treball per projectes afavoreix clarament el desenvolupament de la competència d’Aprendre a aprendre: saber investigar per contestar a qüestions com: Què sé d’aquest tema?, Què m’agradaria saber?, Com ho puc fer per saber-ho?, Qui em pot ajudar?, Quins llibres puc consultar?, Com ho puc aprendre?, Com ho puc explicar?, etc. Promou la planificació, la presa de decisions, la recerca d’informació i, en definitiva, la participació activa en la construcció del coneixement.



 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>