Tarda Intercultural dins l’XI setmana literària “Més enllà de les fronteres, les portes del món.”

El berenar intercultural és un esdeveniment que ofereix la possibilitat de tastar diferents sabors del món, en aquest cas, del Marroc, Pakistan i Algèria. A través d’aquesta iniciativa, es promou la interculturalitat i el coneixement de noves cultures a través de la gastronomia.

Els assistents poden barrejar-se amb la gent local i aprendre sobre la procedència dels aliments i com cuinar-los. Aquesta activitat també ajuda a expandir els horitzons culinaris i així, descobrir noves combinacions de sabors i plats. En definitiva, el berenar intercultural és una oportunitat per experimentar amb diferents menjars i conèixer noves cultures a través de la cuina.

El dilluns 24/04/23 a les 16:45, l’escola va organitzar diferents activitats per celebrar el mes del Ramadà. Durant la tarda, es va realitzar un taller de cuina àrab perquè els alumnes poguessin conèixer i tastar plats típics d’aquesta cultura. A més, al gimnàs de l’escola, es van organitzar diferents tallers i activitats relacionades amb el Ramadà, com ara una parada d’HENNA, un raconet de lectura i una presentació del mes del Ramadà. També es va habilitar una parada perquè els alumnes poguessin aprendre a escriure el seu nom en àrab. Finalment, al porxo del pati, es va servir un berenar intercultural perquè els alumnes poguessin tastar diferents sabors del món.

“En aquesta part de l’Àfrica, les aromes són el vincle d’unió entre les diverses cuines, que s’han adaptat a la disponibilitat d’ingredients de cada regió. Les espècies omplen de colors els mercats bulliciosos del nord d’Àfrica i donen gust a plats autòctons, creant condiments harmoniosos que es mengen amb pa sense llevat o cuscús.” Genny Gallo

Aquesta cita de Genny Gallo destaca la importància de les espècies en la cuina del nord d’Àfrica, que han estat un element clau per unir les diferents cuines de la regió, tot adaptant-se als ingredients disponibles en cada zona. Així, els mercats de la regió són plens de colors i aromes, i les espècies són utilitzades per crear deliciosos condiments que acompanyen plats autòctons com el pa sense llevat o el cuscús. La cita de Gallo destaca la importància de les espècies i dels sabors en la cuina nord-africana, que reflecteixen la riquesa cultural i culinària de la regió.

Estimat/da membre de la comunitat musulmana,

En nom de la nostra escola i de tots els que vam participar en la tarda intercultural del dilluns 24/04/23, ens agradaria expressar el nostre més sincer agraïment per la vostra participació i contribució a l’èxit d’aquest esdeveniment.

Amb la vostra presència i participació, hem pogut gaudir d’un tastet de la vostra cultura i apreciar la riquesa i la diversitat que ens envolta. Les vostres activitats, tallers i presentacions van ser una font d’aprenentatge i inspiració per a tots nosaltres.

A través de la XI Setmana Literària, hem pogut apropar cultures i construir una comunitat més gran, més conscient, més inclusiva i més oberta de ment i mirada. La vostra participació ha ajudat a fer créixer i madurar aquesta comunitat, i esperem que continuïm treballant junts per aconseguir aquest objectiu.

Moltes gràcies de nou per la vostra contribució, esperem seguir veient-vos a les nostres activitats i celebracions futures.

Atentament,

L’equip.