Pren fruita cada dia.

Avui els alumnes d’I5 han tingut l’oportunitat de participar en el taller “Pren fruita cada dia”, una iniciativa impulsada pel Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona per promoure una alimentació saludable i sostenible entre els més petits.

El taller ha tingut com a objectiu fomentar el consum de fruita entre els nens i nenes de P5 i les seves famílies. A través de la identificació i descripció de les diferents fruites i verdures, s’ha explicat la importància de menjar diàriament fruita i verdura de temporada i de proximitat. També s’ha fet èmfasi en els conceptes bàsics d’una alimentació saludable, destacant la importància de la ingesta d’hortalisses.

Així mateix, s’ha presentat el nou material “Pren fruita cada dia”, que consisteix en una carmanyola amb un desplegable en el seu interior. La carmanyola té com a finalitat facilitar que els infants portin fruita per esmorzar a l’escola cada dia, mentre que el desplegable incorpora un calendari estacional per conèixer les fruites de temporada, així com informació sobre perquè les fruites són imprescindibles per a la salut i consells per animar als infants a menjar-ne.

Aquesta iniciativa és una mostra més del compromís dels ajuntaments, els centres educatius i la Diputació de Barcelona per promoure una educació alimentària de qualitat i fomentar hàbits de vida saludables entre la població més jove. Com s’ha destacat durant el taller, és crucial continuar desenvolupant iniciatives que afavoreixin el consum de fruita, especialment entre els infants i les seves famílies.

En aquest sentit, el material “Pren fruita cada dia” és una eina valuosa que, sens dubte, contribuirà a educar els més petits sobre la importància de seguir una dieta saludable i sostenible, així com a fomentar hàbits saludables que els acompanyaran al llarg de la seva vida. En resum, una iniciativa d’allò més enriquidora i necessària per al benestar de la nostra societat.