Aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

“No hi ha espectacle més bonic que la mirada d’un nen que llegeix.” Günter Grass

“Per viatjar lluny, no hi ha millor nau que un llibre.” Emily Dickinson.

APRENENTATGE DE LA LECTURA I L’ESCRIPTURA

“Només podrem desenvolupar de manera significativa els processos que intervenen tant en el llegir com en l’escriure si posem als nens i les nenes en situacions d’ús real de la lectura i l’escriptura.”

(Fons,1999:24).

Autors com Montessori (1987), Fons (1999),Boixaderas (2007),Teberosky (1979), han definit l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura com un procés complex i individual, en que cada infant segueix el seu ritme, el qual no condiciona el seu futur com a lector i escriptor. Tots ells coincideixen en situar una franja d’edat àmplia i adequada per aprendre a llegir i escriure que és aproximadament entre els quatre i els set anys.

“El primer coneixement de la llengua escrita no ha trobat encara cap intinerari més ric, més colorit i més atractiu que el d’un llibre de contes. Els contes són encara ara, la primera matèria per als primers col·loquis entre mare i fill. Les seves paraules tenen un sentit, un pes, un gruix inigualable, perquè han estat fixades una per una, en un procés de creació col·lectiu, únic al món per la seva durada i complexitat. Des dels primers anys de vida, el nen ha de tenir un instrument que l’ajudi a construir sòlides estructures a la seva fantasia, a reforçar la seva capacitat d’imaginació.”

Gianni Rodari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>