Jornada de cloenda Xarxa Anoia Est EN21

El propsassat divendres 29 de juny es va realitzar al Casal de joves de Masquefa, la Jornada de Cloenda de la Xarxa Anoia Est (Escola nova 21).  Amb l’ojectiu de compartir un matí entre els mestres de les escoles de la xarxa generant espais de debat, reflexió i relació. Més de 90 docents dels 4 centres adscrits a la Xarxa Escola nova 21 van poder debatre en les diferents taules de conversa aspectes del nou paradigma i el canvi educatiu.

PROGRAMA:

8.45h Trobada membres de la xarxa per ultimar detalls de l’organització.
9.15h Arribada dels participants i acreditacions.
9.30-9.40h Benvinguda i presentació de la jornada.

9.40-10.45h Taules de conversa en relació a sis temes.

Taules de conversa:
Una trobada oberta a tothom amb la finalitat de compartir aprenentatges, coneixements, inquietuds i passions sobre l’educació. Es basa en un aprenentatge entre iguals, i és a través de la conversa i l’intercanvi com es desenvolupa.
I tot això per aprendre, fer xarxa i desenvolupar-se personalment i professionalment per transformar l’educació.

1. Treball per projectes. Diferents maneres d’enfocar el treball per projectes. (Moderadors: Font del roure).
2. El per què del canvi educatiu (Moderadors: Josep Masclans).
3. Repensar els espais escolars (Moderadors: Josep Masclans).
4. Documentem. Per a què? Per a qui? Com? (Moderadors: Font del Roure).
5. Les famílies en el procés de canvi educatiu (Moderadors: Renaixença).
6. La mirada dels docents envers l’infant (Moderadors: Renaixença).

10.45-11.30h Esmorzar

11.30-13.30h Conversa amb en Boris Mir.
Títol: “Innovar a les escoles. Reflexions sobre la complexitat del canvi educatiu.”
Presentació: “Els centres educatius es troben immersos en processos de transformació. Però ens cal saber com fer-ho i fonamentar el coneixement que tenim sobre els processos d’innovació. A partir de l’experiència dels centres impulsors i de la mostra d’Escola Nova 21, oferirem algunes reflexions adreçades a mestres i professors per ajudar-los a liderar aquest canvi.”
Ponent:
Boris Mir, professor d’educació secundària i director adjunt del programa Escola Nova 21.

13.30h Comiat i cloenda