Escollim el nostre camí. Procés participatiu de creació de la visió de centre.

Benvolgudes famílies,

La nostra escola està dedicant temps i recursos per a la reflexió sobre el centre educatiu que vol ser en el futur  alineat en el Marc d’escola avançada, fomentant el diàleg i la reflexió conjunta en el si de la comunitat educativa.S’està duent a terme un procés participatiu per imaginar com serà  el nostre centre l’any 2030 en el qual ja han participat els alumnes i el claustre i ara és el moment de les famílies.Alineat al Marc d’escola avançada tot fomentant el diàleg i la reflexió conjunta de tota la comunitat educativa, actualment l’escola segueix en el procés de reflexió iniciat el curs passat sobre com ens agradaria ser l’any 2030.

El procés participatiu on l’alumnat, el claustre i les famílies hi tenen cabuda, consta de diverses fases i és per això que us convidem a reviure noves dinàmiques que ens ajudaran a donar resposta als eixos proposats per poder compartir la visió de centre a l’escola que somiem per al futur. Alumnes i claustre ja han participat en cadascun dels eixos. Ara, per tant, és el moment de les famílies.Les qüestions compartides amb els infants i el claustre han estat:
Alumnes: Què és el que més us agrada de l’escola, quin lloc de l’escola és el que més us agrada, a quina escola voldrien venir, sense límits, somiant desperts.  Com t’agradaria ser quan siguis gran, d’aquí a 20 anys. Que necessites aprendre a l’escola que ens ajudi a ser les persones que volem ser d’aquí 20 anys.Claustre: Quines competències clau ha de desenvolupar l’escola que volem? Quin model de persona volem educar? Quins valors volem que tingui? Com es podria aprendre millor? Faríem servir ordinadors? Quin paper té el professorat? Com han de ser els espais d’aprenentatge?I les qüestions que compartirem amb vosaltres, les famílies seran:Com volem que siguin els nostres fills i filles d’aquí a 20 anys? Què ha d’aportar l’escola a l’educació dels nostres fills i filles? Quins valors? Com es podria aprendre millor? Quins materials farien servir? Com es faria el seguiment i avaluació del progrés de l’alumnat? S’autoavaluarien? S’avaluarien els uns als altres? Avaluarien el mestre/a? Com ha de ser l’edifici, els espais de descans i el pati? Quin paper han de tenir les famílies?Amb  les propostes dels diferents col·lectius analitzades  detingudament, sumarem totes les mirades de la comunitat per completar la visió del centre establert al nostre Projecte Educatiu dins  del Marc d’escola avançada.El recull de les propostes ja realitzades amb els nens i nenes i el claustre de l’escola conjuntament amb les vostres aportacions, ens ajudaran a definir la mirada de la nostra comunitat educativa per completar la visió del centre que ens agradaria ser, establert al nostre Projecte Educatiu dins  del Marc d’escola avançada.
Amb tot, us volem transmetre la importància de la vostra participació en aquesta dinàmica que ens ajudarà a definir-nos com a escola. És el moment de seguir avançant i continuar sumant canvis als ja iniciats el curs anterior des del projecte d’Escola Nova 21.Esperem la vostra assistència.Us hi esperem!!!!!

RESUM DEL PROCÉS PARTICIPATIU DE CREACIÓ DE LA VISIÓ AMB LES FAMÍLIES:
Vídeo de la sessió de treball:
Conclusions 5 idees claus de cada taula. Grup A. Les pràctiques d’aprenentatge a l’escola que volem.
Conclusions 5 idees claus de cada taula. Grup B. L’avaluació a l’escola que volem.
Conclusions 5 idees claus de cada taula. Grup C. L’organització i el temps a l’escola que volem.
Conclusions 5 idees claus de cada taula. Grup D. L’organització i l’espai a l’escola que volem.