Disseny universal per a l’aprenentatge amb recursos TAC.

DIJOUS 21 DE GENER DE 2016 A LES 16:45 – A LA BIBLIOTECA JOANA RASPALL DE L’ESCOLA FONT DEL ROURE.

Disseny universal per a l’aprenentatge.

Dissenyar en cap cas pot ser un procés lineal que es fa a l’inici de curs per un alumnat estandarditzat i no es modifica. Per dissenyar cal tenir en compte la diversitat d’alumnat que hi ha a l’aula i també partir de principis de disseny que indiquen com podem crear entorns d’aprenentatge més oberts i flexibles, que donen cabuda a tot l’alumnat, i especialment a aquells que se situen en els extrems de la corba normal. Es tracta de que els entorns donin resposta a tots els alumnes i no al revés (no és l’alumne el que s’ha d’adaptar a l’escola).

Les pautes del disseny universal per a l’aprenentatge ens ajuden a dissenyar aquest tipus d’entorns. Com utilitzar la tecnologia per donar oportunitats a tots els alumnes dins de l’aula.

Com aplicar diferents mitjans de suport, aplicacions per realitzar activitats d’enriquiment. Com obrir noves oportunitats als alumnes ampliant els formats més enllà del paper.