Dinamització de patis.

Els espais exteriors de l’escola són fonamentals per al benestar i l’aprenentatge dels alumnes, ja que els permeten relacionar-se, moure’s i descansar. Per aquest motiu, és important que les escoles promoguem i fomentem la dinamització dels nostres patis, creant espais segurs i adaptats a les necessitats dels alumnes.

La dinamització dels patis, amb la incorporació de nous jocs i materials, contribueix a afavorir la participació i la cooperació entre els alumnes, i potencia la seva creativitat i imaginació. A més, l’ús dels espais exteriors també promou l’activitat física i el contacte amb la natura, aspectes que són fonamentals per a un desenvolupament saludable dels infants.

Així, l’inici de la dinamització dels patis a la nostra escola, amb la incorporació de nous materials com pilotes de bàsquet, volei, petites, cordes, frisbees i un joc d’escacs gegant, etc… i la designació d’un grup de nens i nenes de com a encarregats de gestionar els materials, és una iniciativa que afavoreix la participació i la cooperació entre els alumnes, i potencia el seu benestar i aprenentatge.

En resum, els patis de l’escola són un lloc on els nens i nenes poden jugar, relacionar-se i desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals. La dinamització dels patis, amb la incorporació de nous jocs i materials, contribueix a afavorir la seva creativitat i imaginació, i promou l’activitat física i el contacte amb la natura, aspectes que són fonamentals per a un desenvolupament saludable dels infants.