Bateig Biblioteca Joana Raspall.

Després de la gran tasca d’endreça, dinamització i catalogació de fons que s’ha dut a terme el present curs i de la tasca feta els anys precedents, podem dir ara que a la nostra biblioteca ja llueix el nom de la Joana Raspall per homenatjar la seva dedicació i amor a la poesia per als infants. Comptem amb uns convidats especials, als quals els agraïm la seva presència: Sr. Xavier Boquete (alcalde de Masquefa), Sra. Imma Cauhé Raspall (filla de la Joana Raspall) i el seu marit Fèlix, Sra. Muntsa Fernández (Representant de l’Eixam d’Amics de la Joana Raspall), Sra. Carme Alias (Tècnica d’Educació de l’Ajuntament de Masquefa), i la Dolors i l’Esther (mares representants de l’AMPA de l’Escola Font del Roure.
L’acte l’ha conduit la nostra Directora Teresa Alcántara que ha destacat la figura de la Joana Raspall i ha mostrat l’afecte que el centre sent per la seva persona i obra. S’han desenvolupat diferents parlaments a càrrec dels diferents representants institucionals.
Un petit recital de poesia a càrrec dels alumnes de 6è i la interpretació d’un poema musicat per a l’ocasió han estat les notes centrals de l’acte.
Per concloure el bateig s’ha descobert la placa commemorativa que presidirà l’entrada de la biblioteca de l’escola. Els guanyadors dels Jocs Florals han fet l’entrega simbòlica de les obres guanyadores i han rebut els carnets de préstec de la biblioteca que s’iniciarà per primera vegada a l’escola el present curs.
Cal agraïr a l’AMPA el lliurament d’un lot de llibres pel fons de la biblioteca com ja és tradició.
ELS TRES ESTELS

He vist caure tres estels
com tres perles lluminoses
que han volgut fugir del cel.
Quin pobre les trobarà ?
Quin rei se’n farà corona ?
Quin mar se’n farà bressol ?
Si cauen al meu jardí,
ai, quina claror hi haurà
demà, quan es pongui el sol !

Joana Raspall

“Amor i temps: el temps que és en nosaltres
com la sorra del riu que, a poc a poc,
va canviant la forma de la costa.
L’amor, que ha copiat en els teus ulls
La claredat de l’illa del tresor.”

Joan Margarit
Poesia amorosa completa 1980-2000

Moltes felicitats als Jordis i Jordines que a la nostra escola n’hi ha uns quants. Feliç diada de Sant Jordi a tothom.
Moltes gràcies a tots els participants al certamen i felicitats als guanyadors!