1a Jornada Ser Per Aprendre.

1a Jornada Ser Per Aprendre. Quin és el propòsit d’aquestes situacions d’aprenentatge? Quins aprenentatges es poden generar? Quin ha de ser el paper de l’adult? Què passa amb l’avaluació?

Per què Ser per Aprendre?

A l’escola actual ens plantegem orientar les pràctiques educatives cap a aprendre per ser. Els alumnes han d’aprendre per ser ciutadans crítics capaços d’entendre el món on viuen i poder intervenir-hi. Aprendre per ser competents. Aprendre a prendre decisions i argumentar-les. Aprendre a conviure amb els altres. Ja no es tracta només d’aprendre coneixements. Però en concret, a les propostes d’ambients de moltes escoles els demanem que triïn en funció dels seus interessos, que decideixin en funció de les possibilitats, que planifiquin què faran. Els demanem, en una situació d’aprenentatge, que siguin elles i ells mateixos. Podem dir, doncs, que als ambients i a les propostes d’aprenentatge autònom en general els infants han de ser per aprendre.