Àlbums il·lustrats

L’àlbum il·lustrat és una eina educativa de primer ordre molt útil per treballar a l’aula des d’edats primerenques -dels 0 als 3 anys- fins a secundària. En la seva lectura hi intervenen tots els sentits, promou el diàleg entre l’alumnat i el professorat, així com el gust per l’art, la literatura i el valor de les llengües, entre d’altres valors a promoure.

Els àlbums il·lustrats són uns llibres una mica especials. També ens expliquen històries, però els dibuixos i el text són igual d’importants: sense l’un no s’entendria l’altre.

Els àlbums il·lustrats ofereixen un potencial educatiu molt important que a Can Serra fa anys que promovem. El curs 2013-2014, un grup impulsor format per mestres de la nostra escola va fer formació especialitzada en aquesta temàtica. El 14-15, tot el claustre va rebre formació sobre com fer servir els àlbums il·lustrats a l’aula. Forma part del nostre projecte educatiu i n’estem molt satisfetes i satisfets de l’acollida que tenen a les aules i dels bons resultats que ofereixen.

Com a línia d’escola, cada tutor/a treballa un àlbum il·lustrat al trimestre. A partir de la lectura d’aquest àlbum, es fa un treball de llengua on treballa l’expressió oral, escrita. També s’hi poden incorporar activitats d’altres àrees, com medi, matemàtiques, música, anglès, etc. relacionades amb la temàtica de l’àlbum treballat. També aprofitem el treball amb àlbums il·lustrat per lligar altres projectes de centre, com ara la “Coeducació” i el treball de les emocions.  Trimestralment, els mestres fem trobades per compartir novetats editorials i explicar experiències interessats que hem fet a les aules amb diferents àlbums.

La biblioteca de la nostra escola fa honor a l’aposta de Can Serra pels àlbums il·lustrats, ja que fou batejada el 20 d’abril de 2018 amb el nom d’un reconegut il·lustrador: BIBLIOTECA VALENTÍ GUBIANAS.

Exemples d’experiències amb diferents àlbums il·lustrats:

El hilo de la vida.

Dues ales.

Imagina’t un lloc

Els colors de l’Àfrica

El monstre de colors

Els somnis de la Lola

A dark,dark, tale

Més informació sobre àlbums il·lustrats:

Guia Departament Ensenyament

Article: “àlbums il·lustrats, amor a primera vista”

Estudi: “L’àlbum il·lustrat com a eina educativa per al desenvolupament lector i emocional dels lectors novells “