VI i Última trobada Erasmus a Vallbona

Acomiadem el projecte Erasmus TV International (2019-2022) després d’una setmana Erasmus intensa, del 23 al 27 de maig de 2022, on hem rebut la visita d’una quarantena de professors i alumnes d’Itàlia, Polònia, Portugal, Romania i Turquia.

Hem compartit coneixements i experiències sobre sostenibilitat i l’impacte humà sobre el medi ambient amb activitats com l’speed debate, l’exposició fotogràfica a l’Ajuntament de Vallbona sobre green issues – a qui agraïm l’acollida i ús de les seves instal·lacions -, un vídeo denúncia, la visita guiada a Sitges de mà d’OTEPA (Centre d’Estudis del Mar), la visita a l’Abric Romaní (NEAN) de Capellades i altres activitats a Vallbona d’Anoia, Igualada, La Pobla de Claramunt, Montserrat i Barcelona.

Aquesta és la revista monogràfica de la nostra trobada Erasmus+ a Vallbona.

Hem celebrat la nostra diversitat cultural i hem intentat mostrar el bo i millor de la nostra comarca i rodalies a través del curt “A Return to Anoia’s Past” on els alumnes europeus han acompanyat els de Vallbona en el descobriment del nostre patrimoni cultural, històric i natural, començant a la Casa de la Festa d’Igualada i passant per Can Granotes, Vallbona d’Anoia, la Colònia Güell i la seva cripta, Sitges i Montserrat. La filmació del curt va començar al desembre de 2021 i ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Igualada, Cultura Igualada i el Museu de la Pell. La història comença quan els alumnes Erasmus de Vallbona visiten la Casa de la Festa i coneixen els gegants més representatius d’Igualada: la Conxita Teixidora i el Tonet Blanquer. Accidentalment viatgen en el temps i coneixen als ajudants de la Conxita i el Tonet, als que acompanyen en una missió molt important: comprar un tint de Prússia molt preuat a Barcelona per fer un encàrrec especial per al Sr Eusebi Güell. Però no serà fàcil, i pel camí trobaran els bandolers de Vallbona i coneixeran els mariners contrabandistes de Sitges. Us convidem a veure el film al nostre canal de YouTube Erasmus TV International.

Han estat tres cursos intensos, marcats per la pandèmia i la dificultat per poder fer trobades presencials, però molt enriquidors i bonics per a tot l’alumnat i professorat participant. Hem millorat la nostra competència comunicativa en anglès fent nous amics a Europa, també hem conegut altres cultures i llengües i hem après a treballar en equips europeus més amplis i integradors. Hem millorat també la nostra competència digital i audiovisual a través de la realització de vídeos i fotografies que hem elaborat durant el projecte. Hem descobert sobretot quantes coses ens uneixen amb els nostres socis europeus i el gran valor que té tenir l’oportunitat de viatjar, conèixer i compartir per obrir horitzons. Estem agraïts al programa Erasmus+ i l’agència nacional Erasmus+, el SEPIE pel seu cofinançament i la magnífica oportunitat d’aprenentatge i enriquiment personal que ens han brindat durant aquests tres cursos. Salut i Erasmus!