Reunió de pares del futur 1r d’ESO

Avui, 29 de juny hem fet la reunió de pares per a donar les primeres instruccions i informació útil a les noves famílies de cara el curs 16/17. Us adjuntem la presentació amb la informació donada i la documentació que hem repartit la podeu demanar a la secretaria del centre, enviant un correu a a8065019@xtec.cat

Documentació entregada:

• Cartes de pagament dels llibres digitals
  • Projecte de reutilització de llibres verds (sostenibilitat)
  • Extraescolars curs 16/17
  • Llista de material per al curs 16/17

Final de curs – juny 2016

Amb la sortida a PortAventura es donen per acabades les activitats amb alumnes del curs 15/16.

El proper dia 28 de juny a les 10h es farà l’entrega de les notes amb els tutors a les respectives aules. S’adjuntarà també el pla de treball de les matèries que hagin quedat suspeses i calgui recuperar els dies 2 i 5 de setembre.

Us desitgem un bon estiu!

Miquel Morla, de Jobshadowing a Birmingham

El passat dia 26 d’abril i durant quatre dies vaig participar del projecte “Jobshadowing” dins del projecte Erasmus+ E.C.L.I.P.S.E com a part d´una experiència on professors de diferents llocs d’Europa com ara Catalunya, Itàlia, Noruega, Eslovènia o Anglaterra viatjaven a altres instituts públics per compartir, aprendre i conèixer diferents tipus d´ensenyaments i pedagogies. Comprovar in situ com s’aplicaven a les aules i alhora agafar allò que vèiem més interessant per poder ampliar i enriquir les nostres eines i metodologies docents.

A mi em va tocar anar a l’institut Small Heath School a Birmingham (Anglaterra) i he d’admetre que al principi estava una mica insegur i espantat perquè sóc professor de música i encara que he estudiat anglès quasi tota la meva vida i segueixo estudiant, i és una llengua que m´apassiona per la seva connexió amb tants músics que admiro, no les tenia totes amb mi en quant a tenir el nivell que requeria aquesta tasca. Però com diuen que si no t´arrisques pots perdre’t coses molt enriquidores em vaig animar i cap allà que hi vaig anar.

Ja des de el primer dia allí, el professor que em va acollir a sa casa i que és un dels impulsors d´aquest projecte, Imed Belhouche, em va rebre fantàsticament, pugui gaudir de la seva hospitalitat i em va obrir les portes de la seva casa i del seu institut de bat a bat.

Una vegada a l’institut tots els professors, cap d´estudi i director es van bolcar en mi i em varen ensenyar tots els racons del seu institut, com feien les classes, les pedagogies que feien servir, les diferents metodologies, els procediments per tractar a l’alumnat amb necessitats especials o amb més dificultats, com intervenien en els conflictes entre alumnes, vaig poder assistir a una mediació entre professor-alumnes i família, les seves eines i plataformes informàtiques per a fer el seguiment de l’alumnat i donar-li recolzament, etc. La veritat que va ser una experiència molt satisfactòria a nivell pedagògic i humà on es realçava sobretot la disciplina, els valors i el comportament.

Per finalitzar volia agrair a la directora Pilar Rodríguez i a la professora d’anglès i coordinadora del projecte “Jobshadowing” Carme Flores la seva confiança i suport, així com la seva predisposició per a tot el que necessitava. També m’agradaria acabar destacant la importància de l’estudi de llengües com l’anglès, ja que són un vehicle no sols de comunicació arreu del món sinó una eina d´enteniment, concòrdia i avinença que fa que alumnes de llocs tan llunyans com Vallbona d’Anoia, Noruega, Itàlia o Eslovènia puguin descobrir un punt de trobada en comú, intercanviar trets culturals propis i gaudir d´una amistat que té com a nexe comú la llengua anglesa.

PortAventura

Benvolgudes famílies,

El proper dimarts, 21 de juny de 2016 els vostres fills i filles van a PortAventura. El transpCaptura de pantalla 2016-06-10 a les 1.47.25ort escolar al matí funcionarà portant els alumnes a les 8 del matí al centre.

A la tornada no hi haurà servei de transport escolar i sou els pares els que haureu de venir a recollir els alumnes al centre. L’hora estimada d’arribada és a les 8 del vespre. De totes maneres, anirem donant informació més exacta a través del Twitter de l’institut (@sesvallbona) que també es pot veure al marge esquerra de la nostra pàgina web: http://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/

Atentament,

La direcció

Intercanvi Erasmus+ a Vallbona d’Anoia

Diumenge arribaven les delegacions de Turquia, Itàlia, Regne Unit, Eslovènia i Noruega a terres catalanes per a participar en la mobilitat del projecte ECLIPSE amb l’insitut de Vallbona d’Anoia. Els nostres alumnes i les seves famílies ja es van encarregar de recollir els alumnes europeus que passaran aquests dies a la seva llar. Al següent enllaç podeu descarregar el PDF amb el programa d’activitats del 30 de maig al 2 de juny.

Programa d’activitats Erasmus+