Objectius

La visió de centre en relació amb la cultura digital ajuda a definir i planificar objectius.  D’altra banda, el Pla d’Educació Digital de Catalunya ens marca com a objectiu l’assoliment de la màxima competència digital pel que fa a l’alumnat, el professorat i els centres.

El centre proposa els següents objectius:

1. Desplegar el currículum digital d’acord amb nou decret per millorar la competència digital de l’alumnat
1.1 Fer el desplegament curricular de la competència digital.
2. Implementar el desplegament de la dotació de robòtica al llarg de l’etapa per tal de millorar el pensament computacional de l’alumnat.
2.1 Formar al professorat en l’aplicació de la dotació de robòtica a l’aula.
2.2 Prendre consciència del feedback de la formació i aplicació que ha fet el claustre sobre la formació.
3. Impulsar les pràctiques d’avaluació digital per afavorir els aprenentatges: eines d’avaluació, retroalimentació, autoreflexió.
3.1 Generació de pràctiques d’avaluació digital
3.2 Generació de pràctiques per la retroalimentació digital
3.3 Generació de pràctiques per l’autoreflexió digital
4. Avaluar la qualitat i protegir l’autoria dels documents i creacions, recalcant-ho sistemàticament als treballs d’altres persones que es troben per la Internet.
4.1 Elaboració de rúbriques per a poder valorar la qualitat dels treballs d’altres.
4.2 Reflexionar sobre la importància de respectar i protegir l’autoria de treballs d’altres.
5. Dissenyar un protocol de bones actituds de navegació i consulta per reforçar la cultura de la seguretat i prevenir riscos.
5.1 Recull de bones actituds de navegació i punts a evitar.
5.2 Elaboració d’una infografia i protocol específica on es detallin aquests apartats.
5.3 Distribució a la comunitat educativa del protocol i implementació de les bones pràctiques.
6. Elaborar un pla d’acollida i digitalització
6.1 Crear protocol digital de centre