La visió de centre en relació amb la cultura digital ajuda a definir i planificar objectius. D’altra banda, el Pla d’Educació Digital de Catalunya ens marca com a objectiu l’assoliment de la màxima competència digital pel que fa a l’alumnat, el professorat i els centres.
El centre proposa els següents objectius:
1. Desplegar el currículum digital d’acord amb nou decret per millorar la competència digital de l’alumnat | |
1.1 Fer el desplegament curricular de la competència digital. | |
2. Implementar el desplegament de la dotació de robòtica al llarg de l’etapa per tal de millorar el pensament computacional de l’alumnat. | |
2.1 Formar al professorat en l’aplicació de la dotació de robòtica a l’aula. | |
2.2 Prendre consciència del feedback de la formació i aplicació que ha fet el claustre sobre la formació. | |
3. Impulsar les pràctiques d’avaluació digital per afavorir els aprenentatges: eines d’avaluació, retroalimentació, autoreflexió. | |
3.1 Generació de pràctiques d’avaluació digital | |
3.2 Generació de pràctiques per la retroalimentació digital | |
3.3 Generació de pràctiques per l’autoreflexió digital | |
4. Avaluar la qualitat i protegir l’autoria dels documents i creacions, recalcant-ho sistemàticament als treballs d’altres persones que es troben per la Internet. | |
4.1 Elaboració de rúbriques per a poder valorar la qualitat dels treballs d’altres. | |
4.2 Reflexionar sobre la importància de respectar i protegir l’autoria de treballs d’altres. | |
5. Dissenyar un protocol de bones actituds de navegació i consulta per reforçar la cultura de la seguretat i prevenir riscos. | |
5.1 Recull de bones actituds de navegació i punts a evitar. | |
5.2 Elaboració d’una infografia i protocol específica on es detallin aquests apartats. | |
5.3 Distribució a la comunitat educativa del protocol i implementació de les bones pràctiques. | |
6. Elaborar un pla d’acollida i digitalització | |
6.1 Crear protocol digital de centre | |
6.2 Crear el pla de comunicació del centre |