Europeïtzació / Erasmus+

El nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC) aposta per la millora de la qualitat de l’ensenyament i la formació continuada del professorat. Per nosaltres és una prioritat incrementar la dimensió europea entre el nostre alumnat i professorat oferint experiències educatives i accions de mobilitat europea amb altres països per desenvolupar entre la comunitat educativa el sentiment de pertànyer a una Europa unida, tolerant i solidària oberta a nous projectes de cooperació que facilitin l’oportunitat d’experiències personals integradores que potenciïn el plurilingüisme, la convivència i el respecte a altres cultures.

Per aconseguir aquesta europeïtzació del centre, hem iniciat diverses accions des que es va inaugurar el nostre institut el curs 2008-2009, com ara la participació en un projecte Comènius (2011-2013) sobre drets humans, un projecte Erasmus+ KA2 (2015-2017) sobre alfabetització cultural, un grup d’experimentació plurilingüe (GEP) des del 2016, una comissió de intercanvis des d’on organitzem intercanvis bianuals en anglès i francès amb els instituts Winkler Prins a Veendam (Holanda) des de 2010 i Lycée Jeanne d’Arc Saint Ivy a Pontivy (França) des del 2017 i diversos mini-projectes europeus de col·laboració a través de la plataforma educativa eTwinning amb diversos segells de qualitat europeus des del 2011. Dins aquest procés de millora constant de la llengua anglesa hem gaudit de dos auxiliars de conversa a través del Programa d’Auxiliars de Conversa gestionat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional (cursos 2017-2018 i 2019-2020). Aquest curs 2021-2022 estem gaudint d’una subvenció del Fons Social Europeu gestionat pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i el  Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a implementar els tallers d’immersió lingüística per al reforç de l’aprenentatge de la llengua anglesa. El curs 2021-2022 estem gaudint de dos projectes Erasmus+: un KA1 anomenat “Obrint Horitzons, de Vallbona a Europa” per millorar les competències professionals del professorat i un altre projecte KA2 “Erasmus TV International” amb tota la comunitat educativa del Centre.

Per tant, des del present fins el naixement del nostre institut, hem participat en els següents projectes europeus Comenius o Erasmus+:

Erasmus TV International (2019-2022)

Pàgina web

TwinSpace a eTwinning

Notícies web del centre

Canal de YouTube

Revista de la trobada a Vallbona (23-27 maig 2022)

En els següents enllaços trobareu totes les revistes del projecte, tots els vídeos i curts que hem realitzat i finalment tots els Padlets on hem penjat cuidadosament els treballs dels nostres alumnes europeus de l’Erasmus TV International.

MAGAZINES AND NEWSLETTERS

videos ERASMUS TV INTERNATIONAL

Padlets ERASMUS TV INTERNATIONAL

Podeu seguir-nos a les xarxes socials:

INSTAGRAM @erasmustvinternational

Facebook https://m.facebook.com/erasmustvinternational/

Twitter @erasmustvinter1

Opening Horizons, from Vallbona to Europe (2019-2021)

➡ Project card

➡ Notícies a la web i més informació

Hecho con Padlet

Fet amb Padlet

Què és un projecte Erasmus+ KA1? En què consisteix el nostre projecte “Obrint Horitzons, de Vallbona a Europa”?  Cliqueu aquí.

ECLIPSE – Enhancing Cultural Literacy Through Innovative Practice and Skills in Europe (2015-2017)

Web del projecte

Activitats de l’Erasmus Creativity Club a Vallbona

Estem molt agraïts al programa Erasmus+ pel seu suport i per tot l’enriquiment que la nostra participació ens ha aportat al llarg dels anys. Us convidem a veure els vídeos-testimoni en aquest Flipgrid.

Human Rights in Europe between Ideal and Reality. Rights and Challenge for Students in the 21st Century by means of Poetry, Arts and  Music. (2011-2013)

Blog del projecte

Blog del nostre institut “Human Rights in Vallbona”