Pla TAC

En el següent enllaç podeu consultar l’Estratègia Digital del centre

Estratègia Digital (Pla TAC) – INS Vallbona d’Anoia

Pla d’Educació Digital de Catalunya 2020-2023

Documentació que cal signar per poder rebre l’ordinador.

➡ Carta famílies – Préstec ordinadors i normativa

ATENCIÓ:

• És indispensable portar signar la documentació per poder rebre l’ordinador. Ho trobareu al TPVescola.
  • En cas de robatori, pèrdua o deteriorament, us haureu de posar en contacte amb el centre i us direm com procedir.
  • Podeu renunciar a l’ordinador sempre que garantiu que el vostre fill o filla en tindrà un que funcioni adequadament. Caldrà entregar degudament signat el document de renúncia.

NORMATIVA DISPOSITIUS CHROMEBOOK

La neteja i la desinfecció del dispositiu recau en la família i a l’usuari del dispositiu.

L’alumne/a ha de prendre les mesures necessàries per evitar-ne el furt, les avaries i els accidents. Les incidències relacionades amb l’equip cedit podran suposar un cost per la família a pagar al centre.

Cal conservar la caixa de l’equip i els seus embalatges originals a casa fins el retorn de l’equip al centre o per qualsevol incidència que pugui esdevenir.

Incomplir aquesta normativa pot ser objecte de sanció.

NORMES GENERALS DE CENTRE

El professorat és qui dirigeix i organitza l’ús dels ordinadors al centre i a l’aula, ja que l’ordinador a l’institut és una eina de treball.

• L’ordinador ha d’arribar al centre amb la bateria carregada.
  • Per prevenció davant de la situació de pandèmia per COVID-19, l’ordinador serà d’ús exclusiu i personal de cada alumne/a. No es podrà cedir el dispositiu a cap company, així com utilitzar altres dispositius fora del propi.
  • Només es poden utilitzar els ordinadors a les aules. No es poden fer servir als passadissos ni al pati.
  • No es poden personalitzar els ordinadors amb adhesius, pintura, Típp-Ex o similars. Recordeu que és un equip cedit propietat del centre.
  • L’ordinador i el carregador han d’estar identificats amb una etiqueta on hi constin les dades de l’alumne/a. Aquestes etiquetes les facilitarà el centre i les famílies es responsabilitzaran de la seva conservació. Està prohibit treure les etiquetes identificatives. En cas de pèrdua la família haurà d’identificar de nou el dispositiu.
  • L’alumnat és responsable del dispositiu en tot moment, inclús en els canvis d’aula a matèries optatives o altres aules.
  • No es poden descarregar ni instal·lar aplicacions no permeses pel centre. Només es podran tenir instal·lades les aplicacions autoritzades pel professorat per al desenvolupament de la tasca educativa.
  • L’ordinador és un material de treball, per tant està subjecte a la supervisió del professorat per a ser inspeccionat en qualsevol moment. Els alumnes que tinguin instal·lat programari no autoritzat pel centre, se’ls podrà bloquejar l’accés a la botiga d’aplicacions i se’ls restringiran permisos en l’ús del dispositiu.
  • El dispositiu és una eina de treball de l’alumnat, i el centre podrà prendre les decisions oportunes sobre permisos i usos dels dispositius. .

NORMES D’AULA

• Els dispositius s’utilitzaran quan el professorat ho indiqui i de forma personal i intransferible.
  • Cal portar sempre el material necessari per a cada matèria. El Chromebook l’utilitzarem juntament amb els fulls de llibreta de l’institut, carpeta classificadora, estoig, etc.
  • No és permès connectar-se a xarxes socials ni fer ús de la càmera durant la classe. Només és permès connectar-se a les pàgines web que el professorat hagi indicat. L’incompliment serà objecte de sanció, d’acord amb les Normes d’Organització i Funcionament del centre.
  • Qualsevol activitat que es realitzi sense la indicació del professorat serà considerada un incompliment de la normativa del centre i, per tant, l’alumne/a podrà ser sancionat/da.
  • Habitualment, els dispositius tindran el so desconnectat.
  • No està permès l’ús d’auriculars a l’aula si no és amb una finalitat educativa i el professorat ho indica.
  • No cal realitzar còpies de seguretat ni usar llapis de memòria, ja que el dispositiu treballa al núvol i, per tant, amb el compte de GSuite, facilitat pel centre, tindran accés als arxius des de qualsevol dispositiu. Tampoc és necessari instal·lar programari antivirus.

RECOMANACIONS

• Es recomana tenir una funda protectora per l’ordinador. En principi no és necessari l’ús d’un ratolí extern.

El centre gestiona la creació de l’usuari i contrasenya associats a diferents recursos i serveis d’Internet per al treball acadèmic, amb finalitats pedagògiques. La gestió d’aquests identificadors i la responsabilitat de l’ús que se’n faci en l’àmbit escolar correspon al centre educatiu. El centre no es fa responsable de l’ús indegut del recurs i dels seus continguts per part dels usuaris. L’usuari serà l’únic responsable de les infraccions en què pugui incórrer o dels perjudicis que pugui causar per un ús inadequat dels seus serveis o dels seus continguts.