Comunicació

 

La comunicació de l’Institut.

Com a centre educatiu cal establir canals de comunicació ben definits que determinin entre qui, quan i com es durà a terme la comunicació entre els diferents àmbits. 

Informacions internes 

 

  • Comunicació amb l’equip docent 

La informació que es transmet entre els docents, Equip directiu i personal PAS es pot fer a través dels següents canals: 

– Format informal: 

Grups o converses de Whatsapp entre els docents, recordatoris de reunions i situacions extraordinàries com canvis d’hora, convocatòries, etc. Es comença a formar part d’aquest grup el primer dia del nomenament i es deixa el grup l’últim dia que el docent està a l’escola. 

– Formats formals: 

      • Correu electrònic corporatiu del Departament d’ensenyament @xtec.cat 
      • Correu electrònic corporatiu del centre @insvallbona.cat 
      • Unitat compartida del DRIVE 
      • Reunions telemàtiques. 

Comunicació amb les famílies 

– Plafó d’anuncis: A la pàgina web del centre, a la portada, s’hi penja totes aquelles informacions d’interès general i oficial per a les famílies i alumnat. La pàgina web té l’opció de subscriure’s, de tal manera que reben un avís quan es penja un article nou. Hi ha un taulell d’anuncis físic a l’entrada principal de l’institut.

– Agenda:  Les agendes són un mitjà de comunicació entre les famílies i l’equip docent.

-Correu corporatiu de centre @insvallbona.cat : Tot l’equip docent disposa d’un correu corporatiu de centre amb el que es poden comunicar amb les famílies o bé les famílies amb ells. 

-Circulars: La direcció de l’escola, els tutors i especialistes s’adrecen a les famílies principalment fent servir el correu electrònic del centre o el corporatiu, des d’on poden enviar notificacions a tota l’escola, per nivell o bé individuals. 

-Autoritzacions: Quan les circulars contemplen un retorn/resposta es fa arribar a les famílies a través de la plataforma TPV Escola on poden signar digitalment les autoritzacions.

-Incidències alumnat: A través de l’IT escola es va arribar setmanalment el recull d’incidències (absències, faltes, retards,…) a les famílies.

-Telèfon: L’institut disposa de telèfon i telèfon mòbil. Les famílies s’hi poden comunicar a través de qualsevol dels dos terminals. A través del telèfon, acostumen a comunicar:

            • Absències.
            • Malaltia o indisposició al centre.
            • Incidències.
            • Altres motius.

Comunicació dels aprenentatges 

Es lliuren 4 informes al llarg del curs.

      1. Preavaluació. Un informe de l’evolució inicial del treball de l’alumne en les seves primeres setmanes.
      2. Primera avaluació: Un butlletí de notes amb comentaris i observacions de l’equip docent per tal de millorar referent al primer trimestre de curs.
      3. Segona avaluació: Un butlletí de notes amb comentaris i observacions de l’equip docent per tal de millorar referent al segon trimestre de curs.
      4. Tercera avaluació i final: Un butlletí de notes amb comentaris i observacions de l’equip docent per tal de millorar, referent al tercer trimestre de curs i final de curs.

Es dona l’informe a l’alumne amb paper per fer el retorn signat i s’envia una còpia a les famílies per correu electrònic.

Reunions de família amb el docent tutor

Es fa com a mínim una reunió anual amb les famílies. I es realitza una reunió amb les famílies del nivell a l’inici del curs.

Reunions amb l’Equip Directiu

Quan la direcció del centre ho consideri necessari es citarà les famílies a través del telèfon o bé el correu electrònic. Aquestes reunions poden ser individuals amb una família, amb les famílies d’un nivell, de tota una etapa… segons la necessitat i criteri de l’equip directiu.

De la mateixa manera, les famílies poden demanar cita amb l’equip directiu a través del telèfon o correu electrònic.

Comunicació amb els òrgans de la comunitat educativa

 

  •  Claustre

El primer claustre de curs es realitza durant la primera setmana de setembre i el darrer durant l’última setmana de curs. Es fa un claustre de seguiment al segon i tercer trimestre.

Al llarg del curs, es fan reunions generals del claustre de professorat on s’expliquen informacions per procurar el bon funcionament del centre.

  • Consell Escolar

Les convocatòries de reunió de Consell escolar es fan arribar amb 72h d’antelació com a mínim per correu electrònic. En aquest es comparteix l’acta de la reunió anterior i es demana confirmar l’assistència per tenir constància de recepció.

També es fa una reunió del consell escolar al segon trimestre per aprovar el pressupost i fer la liquidació/tancament de l’exercici econòmic de l’any.

El format de reunió és virtual a través d’un meet.

  • AFA

Totes les comunicacions amb l’AFA de l’institut es faran a través de la presidència de l’AFA o bé amb els representants de la junta segons el tema de la qüestió. Segons el motiu i la necessitat d’immediatesa de resposta, la comunicació amb els membres d’aquest òrgan pot ser amb diferents formats (telèfon, missatges, correu electrònic…)

Al llarg del curs, quan es cregui oportú l’equip directiu es reunirà amb els membres de l’AFA o a l’inrevés per prendre decisions per una bona coordinació.

  • Ajuntament

Les comunicacions amb l’Ajuntament es fan per diferents canals (correu electrònic, telèfon, instància, whatsapp…) en funció del motiu i la persona a qui va adreçada (alcaldia, regidoria, personal de la brigada…)

Informacions externes

 

  • Pàgina web

La pàgina web de l’institut és un espai on les famílies i tothom que s’interessi pot obtenir informació del centre, així com els seus documents principals.

A través dels articles, els docents aniran publicant activitats d’aula, festes, actes, activitats fora de l’escola i sortides. També s’anunciaran properes festes, jornades o activitats que afectin a tot el centre.

 https://agora.xtec.cat/sesvallbonadanoia/

  • Xarxes

Aquí tenim els sistemes de comunicació del centre. Per on ens podeu seguir, comunicar, consultar, etc. 

    662284748
    insvallbona@xtec.cat
    @insvallbona